Случаят с директора-звезда

Случаят с директора-звезда

Той може да направи впечатляващо изявление във вестниците, да бъде любимец на широката публика, но по високите етажи на властта, често изпълнителният директор – звезда не е в състояние да постигне бързи и ефективни резултати, пише Management Issues.

Независимо от добрите си намерения шефовете-звезди могат лесно да подкопаят реалните действия, тъй като, заслепени от собствения си блясък, не забелязват много предвидими грешки. Заради егото си, те често преследват  прекалено краткосрочни цели, като не отделят трайно внимание на перспективите в бъдеще. В стремежа си да запазят собствената си марка забравят да обръщат внимание на съхраняването на ключови аспекти от културата на организацията.

Има няколко основни грешки, които допускат директорите-зведи.

Първо, те се увличат по това да следват лидера на пазара и да копират неговата култура без оглед на това, че компанията им вече има собствена позиция. Често те забравят, че културата и ценносите на фирмата трябва да са автентични и уникални.

Освен това директорите-звезди са алергични към пълноценното общуване. Уверени в способността си да влияят на хората са убедени, че могат да проведат четири или пет срещи на ден на много високо ниво. Това пренасищане от срещи обаче води до риска, при който невинаги посланието достсигат там, където трябва и основните ценности остават незабелязани.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ