Ти не си надзирател. Ти си шеф!

Всички шефове искат служителите им да влагат повече енергия в работата и да са по-ефективни. Мислейки как да постигнат това, те твърде често поемат по опасните пътеки на прекаления контрол.
Да вземем за пример личните отчети на служителите. Дори най-опитните мениджъри се вглеждат втренчено в тях, търсейки възможности за по-добри резултати. И точно тук те започват да грешат. Ако не вярвате на някой служител и му го покажете, това ще го обезсърчи. Той ще започне да работи вяло и без нерв, което може да струва доста пари на компанията.
В книгата "12 елемента на великото управление" авторите Род Уагнър и Джеймс Хартър отбелязват, че мотивираните служители редовно ходят на работа, остават до по-късно в офиса и в края на краищата са по-ефективни. Екипите, в които преобладават такива служители, имат с около 18% по-висока производителност и с 12% по-висока рентабилност.
Добрата новина е, че мениджърите имат огромни възможности да мотивират служителите си. Как може да се случи това в живота? Като начало дайте си отговор на въпроса кои са най-силните страни на всеки от подчинените ви. Питайте се: "В какво той е най-добър?". Може би се справя чудесно с клиенти. Или е много полезен в промоционални кампании. Каквито и да са силните му качества, потърсете начин да ги развиете, така че служителят да започне да създава повече стойност за компанията. Същевременно се опитайте да ограничите или преразпределите задачите, с които не се справя толкова добре.
Как всеки в екипа може да се почувства на мястото си?
- Имайте ясни очаквания за новопостъпилите. С времето те все повече ще навлизат в работата и може да ограничавате прекия контрол.
- Ако усещате, че се засилва негативизмът ви към резултатите на някой служител, помислете дали не изпадате в т.нар. синдром на лошото представяне. Той се изразява в това, че мениджърът забелязва само грешките и пренебрегва успехите на подчинения.
За да не стигате дотук, си задавайте въпросите: Каква е истината за работата му?
Толкова зле ли е, колкото ми изглежда? Едва ли искате да изградите култура, при която вие винаги сте прав, а служителите грешат. Провокирайте хората да се противопоставят на мнението ви. С времето те ще го правят все по-уверено и по-свободно ще обсъждат с вас проблеми, свързани с ефективността.
Кристина Биелазка-Дувернай, редактор в Harvard Management Update
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Икономическият растеж на Китай надмина очакванията, но митата замъгляват перспективите
Икономика |Nissan ще намали производството на най-популярния си в САЩ джип
Компании |Бизнес перспективи: Кои компании могат да бъдат засегнати от митата за чипове
Бизнес |Времето: Слънчево с максимални температури до 24 градуса
България |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.