Имате страхотен служител: 8 доказателства
Всеки може да разпознае добрите служители. Те са надеждни, проактивни, трудолюбиви, добри лидери и търпеливи слушатели. Те носят със себе си голямо разнообразие от ясно дефинирани, но рядко срещани умения.
Някои служители, обаче, са изключителни. Те имат умения и качества, които не могат да бъдат оценени по стандартния начин и да бъдат отбелязани в докладите за производителност, но които имат огромно влияние върху представянето на отделния служител, хората около него и резултатите на компанията като цяло.
Това са осем знака, че имате наистина изключителен служител:
1. Мислят отвъд границите на длъжността, която заемат
Колкото по-малка е компанията, толкова по-важно е служителите да могат да мислят в движение и да се адаптират към бързо променящите се приоритети. Те трябва да имат необходимите способности, независимо от ролята и позицията, която заемат, за да постигнат желания от компанията резултат.
Когато ключов проект на важен клиент е в опасност, изключителните служители разбират, без да им се казва, че има проблем и веднага се заемат с неговото разрешаване, без да се замислят дали това тяхна работа.
2. Те са чудати
Най-добрите служители често са малко по-различни. Те могат да бъдат ексцентрични и дори на моменти непочтителни. Фактът, че са различни е нещо, което им доставя удоволствие. Те могат да бъдат малко странни, но в добрия смисъл на думата.
Необикновените личности раздвижват атмосферата в офиса, правят работата по-забавна и трансформират стандартния професионален екип в такъв с отличителен усет и начин на работа.
Хората, които не се страхуват да бъдат различни, разчупват границите на общоприетото и оспорват статуквото, достигайки същевременно до най-добрите идеи.
3. Знаят кога да обуздаят своята чудатост
Необичайният човек може да бъде много забавен, докато не прекали със своето по-свободно държание. При появата на голямо предизвикателство или когато ситуацията стане напечена, изключителните служители оставят индивидуалността на заден план, за да се впишат безпроблемно в екипа.
Изключителни служители знаят кога да се шегуват и кога да бъдат сериозни, кога да бъдат бунтари и кога да следват заповеди, кога да се противопоставят на решение и кога да се отдръпнат.
Подобен баланс е труден за постигане и малко хора могат да вървят по тази тънка линия.
4. Публично хвалят другите
Похвалата от шефа може да ви накара да се чувствате добре. Комплиментът от колега, обаче е нещо страхотно, особено ако той е човекът, на когото се възхищавате и уважавате.
Изключителните служители признават приноса на другите, особено когато става въпрос за групови усилия, при които въздействието на техните похвали е още по-голямо.
5. Дискутират проблемите насаме с шефа
Всички искаме нашите служители да бъдат открити и да споделят своите проблеми, но някои разногласия е по-добре да бъдат обсъждани на среща на четири очи. Най-добрите служители, могат да си позволят да коментират противоречиви теми в групови условия, защото техните постижения и успехи им носят по-голяма свобода.
Изключителните служители, обаче обсъждат чувствителните въпроси със своя шеф преди или след груповата среща, знаейки че ако говорят за тях по време на събранието може да разпалят конфликт и сблъсъци.
6. Задават въпроси, когато другите не могат
Някои служители се страхуват от това да говорят открито по време на среща. Други се колебаят да го правят дори когато са насаме.
Един служител веднъж ме попита за потенциални съкращения. След срещата му казах, "Защо ме питаш за това? Знаеш какво се случва." Той отговори: "Аз знам, но много други не са наясно със ситуацията и ги е страх да попитат. Мислех си, че ще помогне, ако чуят отговора от вас.“
Изключителни служители имат вроденото умение да разбират проблемите и тревогите на хората около тях и са готови да зададат важните въпроси, когато другите нямат смелостта да го направят.
7. Обичат да опровергават другите
Личната мотивация често идва от желанието да опровергаете тези, които се съмняват във вас. Жената без университетска диплома или мъжа, на който са казали, че няма потенциал да бъде лидер, често са изпълнени с изгарящо желание да докажат, че другите не са били прави за тях.
Образованието, интелекта, таланта и уменията са важни, но мотивацията е от решаващо значение. Желание да си свършат добре работата не е достатъчно за изключителните служители, при тях стимулът идва от нещо по-лично и по-дълбоко.
8. Постоянно търсят нещо ново
Някои хора трудно могат да бъдат задоволени и постоянно търсят нещо ново, било то промяна в графика или такава в работния процес.
Добрите служители следват определен процес на работа. Много-добрите служители настройват и регулират този процес. Изключителни служители, от друга страна, намират начин напълно да преосмислят процеса и да създадат нов такъв, не само защото това се очаква от тях, но и защото това просто им идва от вътре.
Джеф Хаден, автор на книгата „TransForm: Dramatically Improve Your Career, Business, Relationships, and Life ... One Simple Step at a Time“, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.