Успешният бизнес изисква достойна кауза

Успешният бизнес изисква достойна кауза

Успешният бизнес изисква достойна кауза

Преди 6 седмици за първи път говорих с Крис Боджиано от 2005 година насам. Тогава той беше военен офицер, който тъкмо се прибираше от Ирак. Пишех книга за неговия клас във Военната академия на САЩ.

Превъртам напред. Наскоро отворих електронната си поща и видях известие за новия му продукт – устройство, наречено Starling, което помага на родителите да следят броя на думите, които техните бебета чуват, което пък благоприятства развиването на детския интелект на по-късен етап.

Оказва се, че това е вторият бизнес на Боджиано. (Както казах, не бях говорил с него от доста време). Той и брат му бяха основали компанията Everblue.edu. По-късно я продадоха и заедно отидоха в Stanford GSB, където инвестираха по-голяма част от времето си в развиването на следващата си бизнес идея.

Освен самия продукт, впечатление ми направи и социалната мисия зад него (от скоро съм баща и замисълът ми допада). Помолих Боджиано да ми обясни как е стартирал Versa.me и защо социалната мисия има значение.

Ето какво каза Крис:

С брат ми Джон сме представители на поколението Y, което жадува автентичност. Парите са важни за мен, но само дотолкова, доколкото ми позволяват да трупам значими преживявания и спомени.

Затова когато с Джон започнахме да обменяме идеи, единственото наше правило, което не подлежеше на предоговаряне, бе, че новата компания трябва да подкрепи някаква обществена мисия. Бяхме основали Everblue.edu отчасти за да се борим с климатичните промени и тази кауза много ни харесваше.

Проучвания от последните 30 години разкриват, че 90% от развитието на детския мозък настъпва преди малчуганите да започнат училище. И понеже начинът, по който възрастните говорят на децата – съчетанието от думи и интонация, – е като чудотворен наркотик за мозъка на детето, ние създадохме Starling, за да окуражим родителите по-често да правят едното нещо, което може да поведе техните отрочета към успех – да участват активно в отглеждането им.

В крайна сметка основахме VersaMe, образователна компания, която произвежда Starling – преносимо устройство, което помага на бебетата да развиват езиковите си умения по-бързо.

Като баща на две момичета (на 1 и 4 години), силно ме вълнува разработването на технология, която може да ме сближи с тях (за разлика от iPhone-а ми например). Starling ще направи семейството ми по-здраво и ще ми помогне да се боря със стреса, напомняйки ми да прекарвам повече време с момичетата си и същевременно да правя най-доброто за тяхното развитие.

Далеч не сме единствените с подобен светоглед, а законите бавно влизат в крак със съвремието. През 2010 година Мериленд стана първият щат, подпомагащ благотворителни корпорации и организации със стопанска цел, чиято цел - освен да правят акционерите си щастливи - е позитивното въздействие върху обществото и околната среда. През изминалите 5 години 30 други щата последваха примера на Мериленд.

Докато бях в армията, зъзнещ, мокър и изтощен,ме крепеше мисълта, че служа на страната си. По същия начин, стартъпите рядко имат достатъчно служители, пари или ресурси, за да постигат целите си, особено в сравнение с по-големите и утвърдени компании. Нагласата за мисия – заедно с мотивирания и пламенен екип – може да промени света.

Бил Мърфи, редактор на TheMid.com и основател на ProGhostwriters.com, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ