Основните роли на фирмения лидер

Основните роли на фирмения лидер

От креативен бизнес водач с идеи, които убеждават и вдъхновяват, до човек, който постоянно пресмята бюджета – съвременният мениджър има различни роли в компанията. Успешният фирмен лидер е „хамелеон” със стабилна позиция.

Кара Гууд, собственик и президент на американската компания за връзки с обществеността WunderMarks, смята, че добрият ръководител има 5 основни роли:

Футурист. Защото всички заинтересовани от бизнеса във вътрешната и външната среда, т.е. служителите, партньорите, клиентите и медиите, очакват от него да им обясни какви са фирмените планове за бъдещето. Той е човекът, който трябва да каже каква е мисията на организацията, накъде се е насочила тя и как ще стигне там.

Историк. Освен накъде се е запътила организацията, хората искат да знаят и къде е била тя преди това. Успешният мениджър знае и разказва с гордост успехите и поучителните грешки в корпоративната история.

Посланик. Фирменият лидер е лицето на компанията. Това е абсолютната му роля. Той се явява в публичното пространство, носейки отговорността, че представлява компанията и въплъщава имиджа й.

Анализатор. Едно от задълженията на водача е да следи прогнозите за развитието на бранша. Какво говорят цифрите и действията на конкурентите? Мениджърът е този, който трябва да знае това.

Човек с позиция. Уважаваният фирмен лидер е сигурен в убежденията си и умее да комуникира добре това, в което вярва.

Източник: OpenForum

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ