Три вида негативно мислене в бизнеса

Три вида негативно мислене в бизнеса

Много, най-различни видове негативност ни пречат в живота и бизнеса, но от тях има три вида, които се срещат особено често. 

Това коментира в материал за „Хъфингтън Пост“ Лиса Абейта – създател и изпълнителен директор на APPCityLife Inc. Тя разказва, че според нея тези три отрицателни настройки на мисленето оформят три образа, в които се превръща човек и са често срещани в бизнеса. 

Първият образ е на оплакващия се човек. За такъв пример авторката посочва някой си Джо, с когото се запознала на фирмен коктейл преди години, където придружавала съпруга си. Щом стиснала ръката на Джо, Лиса го запитала с какво се занимава, какво прави за фирмата. Той й отговорил „Нищо. Абсолютно нищо.“ А работел там от 1986 г. После го видяла след разговора си с нея бързо да се прехвърля от група на група към останалите присъстващи на коктейла и да им се оплаква, че проектите, които му били давани от фирмата, винаги не били достатъчно важни и никога не получил шанса да прояви многото си скрити и недооценени лични таланти. Джо очевидно не бил доволен от работата си, но явно се радвал на вниманието, което получавал, докато се оплаква от нея. Може би бил такъв от години. Човек, който намира удоволствие в оплакването, вместо да предприеме действия и да смени позицията, на която се чувства недооценен, коментира авторката.

Вторият тип често срещан негативен образ в бизнеса според нея е този на човека, който винаги търси недостатъците на другите. "Най-лесният начин да избегнеш плашещата част с поемането на лична отговорност и приемането на собствените недостатъци е като потърсиш оправдание в дефектите на другите хора", припомня тя. "Когато се чувстваме неадекватни, е много по-лесно да разкъсаме някой друг от критки, вместо да признаем собствената си несигурност или това, че завиждаме, което е съвсем човешко", смята Абейта.

Третият вид човек с негативна гледна точка в бизнеса според нея е "вечно разрешаващият проблеми“. "Един от най-ефективните начини да замаскираме негативността е като я обвием в претенцията за решаване на проблеми“, казва тя. И допълва, че всички трябва да се вслушваме в разума си, но ако открием, че сме станали човек, който постоянно предлага съвети и посочва защо нещо не работи, трябва да спрем и да се замислим. Ако гласът на разума ни не води до конструктивно предложение за разрешаване на проблемите, а само разказва анализ на ситуацията, тогава може да се замислим дали страхът от провала не ви възприра и не ви е направил негативен човек. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ