Трудното изкуство на разговора
Разговорите в офиса често са минно поле както за служителите, така и за мениджърите. Има обаче няколко начина да обърнете нещата в своя полза, съветват експертите от Harvard Business Review.
„Никой не е имунизиран срещу напрежението на работното място. Неизбежно е да се окажете замесени в трудни и опасни за стабилността ви разговори с колеги или клиенти”, пише авторът на книгата „Трудните разговори: Девет често срещани грешки” Холи Уийкс.
Тя предлага три съвета, които ще ви помогнат да превърнете мъчителната обмяна на мнения в продуктивен диалог.
1. Винаги бъдете учтиви. Не превръщайте разговора в битка, в която непременно трябва да има победител и победен. Когато дискусията се изпълни със злобни подмятания, всички участници в нея започват да изглеждат зле. Затова избягвайте конфронтациите – дори да „спечелите”, ще оставите лош привкус в устата на клиента или колегата си.
2. Не репетирайте. Когато знаете, че ви предстоят трудни преговори, е лесно да се изкушите и да отрепетирате това, което възнамерявате да кажете. Помнете обаче, че става въпрос за разговор, а не за театрално представление. Просто помнете каква е позицията ви, но бъдете отворени и не забравяйте да слушате и реагирате адекватно.
3. Не гадайте. Нямате прозорче към мислите и намеренията на другите хора – бъдете сигурни в това. Не предполагайте, че знаете каква точно е позицията на събеседника ви или как той или тя гледа на проблема. Вместо това го попитайте за мнението и перспективите му.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.