Честито! Току-що станахте шеф

Честито! Току-що станахте шеф

Току-що сте получили първото си назначение на ръководна длъжност. Честито! Време е да научите, че новоназначените мениджъри са много по-близо до хулите, отколкото до почитта. Напоследък „шеф“ се превърна в най-неприличната дума на работното място, казва Джим Конселман от Development Dimensions International.

Много от новите лидери наследяват лошите чувства, провокирани от техни предшественици и от други, по-малко компетентни шефове в организацията. Те, разбира се, имат шанса да разбият мита, че всички шефове са лоши, но трябва да го направят бързо, още докато са са носители на идеята за новото в лидерската си роля.

И така, какво новите мениджъри трябва да знаят. Проучване на сайта Badbossology.com е анкетирало служители какво шефовете им трябва да променят в себе си или в стила си на управление, за да станат по-добри, да завоюват авторитет и уважение. След това е обобщило отговорите и е формулирало 8 тайни ключа към завоюването на достойната лидерска позиция.

1. Вие вече не сте приятели. Голяма част от служителите изпитват колебания дали да поемат мениджърски пост, защото ще трябва да надзирават колегите си. Това е неприятно, тъй като създава предпоставки за субективизъм - когато се налага да отсъдиш справедливо, трябва или да загубиш колегата като приятел или да поставиш приятелството пред професионализма. А истинският  лидер трябва да се държи еднакво с всички, независимо дали са приятели или не.

2. Екипът ви вероятно ви сравнява с известни образи нещо като Доналд Тръмп, известен с прословутата си реплика „Уволнен си!“ или пък Марта Стюарт. Шефовете трябва да са ефективни от първия ден, за да не бъдат иронизирани или окарикатурявани. Ако допуснете да бъдете вкарани в образ, после ще ви отнеме много време да си възвърнете респекта на подчинените си.

3. Подозренията ви са верни – служителите си губят времето. Но това е, защото те се оплакват от вас. Близо една трета от всички служители губят 20 часа месечно в оплаквания от шефа. Това е нещо, което отнема от мениджърската власт и не може да бъде пренебрегвато.

4. Служителите ще приемат промяната, ако бъдат наясно с нея. По-голямата част от служителите са отговорили, че най-важното нещо, което новият шеф може да направи е да попита служителите какво според тях трябва да се промени. Стресът от промените може да засили страха от неизвестното в служителите.

5. Сега не вие трябва да печелите слава. Трябва да помогнете на хората си те да го направят. Най-цененото във висшестоящите е умението искрено да се откажат от светлината на прожекторите и да помагат на екипа си да успява.

6. Обяснете приоритетите. Екипът не споделя вашите цели. Има голямо разминаване между важността на приоритетите. Шефовете обикновено ги поставят най-отгоре в списъка. Служителите обаче най-малко категоризират приоритетите на фирмата като техни грижи.

7. Разсейте съмненията. Повече от един на всеки пет служители казват, че не искат да поемат отговорността да станат шефове, тъй като не се чувстват достатъчно компетентни. Вероятността това чувство да се засили, когато вече сте на мениджърски пост е още по-голяма.

8. Не се тревожете за служителите, които не ви харесват. Такива винаги ще има!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ