Щедростта като път към върховете
Ако направите анкета за критично важните умения в бизнеса, едва ли някой ще пропусне отговори като "визия", "лидерство", "амбиция" и "интелект". И със сигурност трудно ще намерите някой, който да добави "щедрост".
Щедростта е важна и ценена, но дали е двигател на успеха. Тя често остава на заден план като вторичен продукт. Ако мениджър или лидер е щедър, той може би ще ви хареса. Освен това щедростта може да направи кариера. Щедрите хора лесно споделят информация, опит и време. Лидерите и мениджърите, които са щедри, пораждат доверие, уважение и добра воля в своите колеги и служители.
Ето 7 конкретни начина, които ще ви помогнат да бъдете щедри:
1. Покажете стабилна работна етика. Направете живота на шефа си по-лесен. Ако започнете с конкретна цел, ще бъдете изненадани колко много ще получите в замяна.
2. Помислете за следващи стъпки, които може да предприемете и за които шефът ви не се е сетил. Това ще донесе дивиденти както на вас, така и на компанията. Не чакайте ръководителят да задава въпроси. Бъдете щедри на идеи.
3. Когато обменяте информация, започнете с това, което е ново, различно или важно, така, че вашите колеги да знаят точната цел на разговора ви. Щедростта относно информацията е важна, пестенето на време също.
4. Споделяйте информация лесно и често. Ако трупате информация само за себе си, ще започнете да изглеждате властни и егоистични в очите на другите. Изяснявайте очакванията си, за да не се чудят хората какво искате от тях.
5. Бъдете щедри на въпроси. Когато някой е решил да ви сподели нещо, бъдете напълно отворени и не се колебайте да питате. По този начин не само ще покажете интерес, а и ще успеете да получите колкото се може повече обогатяваща информация.
6. Бъдете щедри и в похвалите. Хората обичат да чуват, че са се правили добре, това ги мотивира. Тук не става дума за пари, а за думи, които в определени моменти могат да постигат чудеса.
7. Менторството също е щедрост. Ще бъде жалко натрупаният опит с годините да не бъде споделен. Вашите професионални върхове и спадове са много ценни за тези, които сега тръгват по пътя, извървян от вас. Признайте грешките си и отбележете успехите си, докато напътствате колегите си.
Джоди Кликман за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.