Пандемията и инфлацията променят навиците за разплащане

Пандемията и инфлацията променят навиците за разплащане

Пандемията и инфлацията променят навиците за разплащане

Все повече българи да предпочитат безкешови методи на плащане, които предлагат и по-добри опции за проследяване на разходите. Промяната в нагласите настъпва още през 2020 г. със старта на Covid-19 и запазва възхода си. Това сочат данни от новото ежегодно глобално проучване, направено по поръчка на Paysafe в държавите, в които оперира - САЩ, Великобритания, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили и Бразилия. То е направено от Sapio Research и проследява нагласите на потребителите към различните видове плащания като обхваща общо 11 000 респонденти. Най-големият офис на компанията е в България, с над 1400 служители.

Необратими промени

52% от сънародниците ни споделят, че плащат все по-малко в брой в сравнение с две години по-рано, а за 41% именно кризата с Covid-19 e причина за трайната промяна в платежните им навици. Фактор, допълващ тези промени, е покачването в разходите на потребителите (за 45%) в края на 2021 г. и началото на 2022 г., когато инфлацията бележи нови пикове.

Според проучването, в сравнение с година по-рано, българите (45%) използват своята дебитна карта значително по-често от респондентите във Великобритания (39%), Германия (29%), Италия (21%) и Австрия (21%). Близо 75% са платили с карта поне веднъж в последния един месец.

Най-впечатляващата промяна при българските потребители е ръст с 24% при ползването на дигитални портфейли спрямо година по-рано. Те стават все по-предпочитан инструмент предпочитат, защото не изискват въвеждане на финансови данни онлайн, както и наличие на физическа карта. Още един позитив е възможността за по-лесна и бърза проследимост на трансакциите, анализи на разходите и т.н. За сравнение, сходен е процентът на потребителите, избиращи дигитални портфейли като предпочитан метод за плащане в Германия и Австрия (29% и за двете страни). 

Плащането в брой и банковите услуги са все още тук

Въпреки че Covid-19 промени осезаемо нагласите на потребителите към използване на безкешови платежни инструменти, 62% от българите споделят, че биха се притеснили, ако не могат да платят в брой за услуги и продукти. За 54% плащането кеш все още е най-надеждно.

Физическият контакт и личното отношение на банковите консултанти остава важен фактор за българските потребители. 47% предпочитат традиционните банки, защото предлагат по-добро обслужване и могат да разчитат на тях за финансови съвети. Едновременно с това, 41% споделят, че онлайн банките имат по-добро дигитално потребителско изживяване спрямо предлаганото от традиционните банки. Те сочат, че разширеният анализ на банковите сметки, които този вид банки предлагат, им помага да контролират своите разходи по-добре (42%).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ