Тези фрази ще ви превърнат в по-добър лидер

Тези фрази ще ви превърнат в по-добър лидер

Тези фрази ще ви превърнат в по-добър лидер

Дърворезбарите работят с дърво, композиторите – с ноти, а бизнес лидерите – с думи.

Замислете се – независимо дали става дума за спечелването на потенциален клиент, излагането на визията ви за компанията, или за мотивирането на персонала, основният инструмент, с който разполагате, е езикът. Което значи, че думите, които използвате, имат голяма тежест. Може да не ви се струва чак толкова важно как формулирате молбите или тревогите си, но когато толкова много зависи от начина, по който се изразявате, дори малките промени в езика могат да окажат огромно въздействие.

Това може да е леко стряскащо – един неволен гаф или необмислен подбор на думи може да ви струват много, – но от друга страна ви разкрива изключителни възможности. Понякога да сте по-добър лидер се свежда до нещо толкова просто, колкото езика, който използвате. Просто формулирайте мислите си една идея по-добре и веднага ще забележите положителната разлика в резултатите. Не е нужно да посещавате протяжни курсове по лидерство или да се променяте до неузнаваемост.

И така, кой вид изрази могат да пожънат тези вълшебни резултати? Блогът на мобилното приложение за лидери, Lighthouse, предлага някои страхотни примери, сред които:

1. „Това звучи важно за теб, нека го запиша.“

Натоварването е като водовъртеж, в който лесно можете да пропуснете или забравите някои важни неща. Когато това се случи, последиците могат да са доста неприятни, а работният дух на екипа ви да се срине. „Когато мениджърите забравят, не изпълняват обещанията си или не могат да се организират, това вреди не само на тях, но и на хората им. Има опасност подчинените им да започнат да трупат неприязън („Не мога да повярвам, че забрави... отново!“) или да загубите доверието им („Защо ми е да се занимавам? Така или иначе пак ще забрави какво съм казала“). И двата случая са пагубни за работния дух, мотивацията и продуктивността на екипа ви“, обясняват авторите на блога.

Добавянето на тази простичка фраза към списъка си с най-използвани думи, не само ще ви помогне да помните важна информация, но и ще покаже на подчинените ви, че цените техния пронос. Когато внимавате – и екипът ви знае това, – всички печелят.

2. „Да, и...“

Основата както за импровизационната комедия, така и за великото лидерство е надграждането върху идеите на служителите, вместо отхвърлянето на всяко предложение. Затова тази кратка фраза е толкова важна. Съзнателно заменете „Да, но...“ с „Да, и...“, съветва Lighthouse.

“Един от най-бързите начини неволно да сринете мотивацията на подчинените си е като използвате твърдения, които преминават от съгласие или похвала към обезкуражаващото 'но'. Когато кажете нещо от сорта на 'Чудесно наблюдение, но...', има опасност да накарате хората си да се чувстват сякаш просто ги усмирявате, за да получите това, за което вас ви е грижа след изреченото 'но'“, смятат авторите на блог публикацията.

„Замяната на 'но' с 'и' е незначителна промяна, която дава огромен ефект. Чрез нея вие трансформирате цялата втора част на твърдението си от обезкуражаваща в мотивираща“, пишат те.

3. „Разкажи ми повече за последния път, когато това се случи.“

Тази фраза е най-полезна, когато сте изправени пред проблем или грешка, която трябва да бъде поправена. „Когато нещо не е както трябва, контекстът може да ценен източник на по-добро решение. Той може да ви помогне да се отърсите от пристрастията и да не правите прибързани заключения, независимо дали трябва да избирате между два противоположни аргумента, или да стигнете до дъното на някакъв проблем. Не е трудно да приемете за верен отговора, който най-много ви допада, но винаги е за предпочитане да съберете възможно най-много информация от хората около вас, за да вземете обективно и обосновано решение“, пише в блога.

4. „... (все) още.“

Lighthouse не е единственият източник на подобни малки, но силни фрази. Писателят Бен Касноча съветва да използвате „(все) още“, когато давате негативна обратна връзка. В своя блог той пише: „ Да речем, че шефът ви ви дръпне на страни и ви каже: 'Не притежаваш нужните умения, за да участваш в този проект.' След това си представете различна ситуация, в която той ви казва: „Все още не притежаваш нужните умения, за да участваш в този проект' или 'Все още нямаш нужните контакти, за да сключиш тази сделка'. Разликата между двата случая е огромна. В първия се чувствате като пълен некадърник, а във втория разбирате, че още нямате нужната подготовка, но можете да я набавите в бъдеще.“

5. „Нека проверя дали съм те разбрал правилно.“

Кит Ходсден, основател и директор на Hacker Dojo, предлага следния съвет за справяне с разнообразие от конфликти в личен и професионален план:

„Опитах се да обясня на един от подчинените си с какъв проблем се бях сблъскала по-рано същия ден. Не бях сигурна, че съм му дала достатъчно информация, нито че съм успяла адекватно да изразя разочарованието си. Той ме помоли да изслушам обяснението му на онова, което бях казала. Този подход ми помогна да осъзная, че съм била достатъчно ясна и че той ме е разбрал правилно“, обяснява Ходсден и добавя, че независимо от ситуацията „слушането и повтарянето на чутото със собствени думи прави чудеса и помага и на двете страни да продължат с по-добро разбиране към търсеното решение“.

Източник: Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ