БДЖ на загуба с 14,4 млн. лева

БДЖ на загуба с 14,4 млн. лева

"Холдинг БДЖ" е отчел загуби от 14,4 млн. лв. за първото тримесечие на тази година. За сравнение, през 2013 г. дружеството е изгубило 9 млн. лв., показва консолидираният отчет на БДЖ, цитиран от "Труд". Предишната година железниците са били на минус с 29,5 млн. лв.

"Холдинг БДЖ" е намалил загубата си спрямо 2012 г. благодарение на схемата "дълг срещу собственост" с Националната компания "Железопътна инфраструктура". Загубата се е свила и заради платени неустойки от страна на турската фирма "Тювасаш" по договора за доставка на спални вагони.

През 2013 г. компанията е платила на БДЖ близо 7,9 млн. лв. Правителството на ГЕРБ купи през есента на 2010 г. 30 спални вагона от "Тювасаш" за около 66 млн. лв. Те обаче бяха пуснати в движение с голямо закъснение, защото не можеха да получат евросертификати.

"Холдинг БДЖ" печели все по-малко от основните си дейности. През 2013 г. са били обслужени малко над 26 млн. пътници спрямо 26,5 млн. през 2012 г.

Приходите от пътнически превози са се свили с 2 млн. лв. до 75,2 млн. лв. Превозените товари също намаляват от 9,8 млн. тона за 2012 г. на 8,9 млн. тона през 2013 г., а приходите от тях с 11,6 млн. лв. до 128,3 млн. лв. през 2013 г.

Дълговете на "Холдинг БДЖ" са в размер на 631 млн. лв. За една година дружеството е свило задълженията си с 96,7 млн. лв.

Преди дни транспортният министър Данаил Папазов предупреди, че БДЖ може да се раздели с част от най-новите си влакове - 25-те дизелови мотриси “Сименс”. В средата на май ще има общо събрание на облигационерите на държавния превозвач. В дневния ред е включена точка за продажба на 25-те мотриси, както и на 3407 товарни вагона, част от които са в движение. Търг ще има, ако кредиторите подкрепят предложението.

Мотрисите и вагоните са обезпечение по заем на БДЖ за 120 млн. евро. За продажбата на активите настоявал най-вече германският кредитор FMS Wertmanagement. Останалите облигационери са австрийската KA Finanz, германо-ирландската DEPFA, софийският клон на БНП Париба и българската КТБ. Папазов каза, че продължават преговорите с тях за разсрочването на заема с 10 години.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Премиерът: Не е време за избори
Кристиано Роналдо е най-високо платеният футболист в света
Лидерите на ЕС искат бързи действия за отключване на замразени руски активи за финансиране на Украйна
АПИ опитва да приключи всички ремонти по магистралите до края на месеца
Краят на октомври наближава, а Бюджет 2026 все още го няма. Лакомство или пакост?
Ключовите двигатели на икономическия растеж в България и Югоизточна Европа
Понижения на борсите в Европа на фона на загубите в банковия сектор*
Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията