2011 г. – най-лошата за пазара на компютри в България

2011 г. – най-лошата за пазара на компютри в България

С 15% се е свил пазарът на персонални компютри в България през третото тримесечие на 2011 г. в сравнение със същия период на предходната година. Още по-сериозен е спадът – близо 23% в продажбите на преносими компютри за същия период. Данните са от ново проучване на IDC - водеща глобална компания за пазарни проучвания, консултантски услуги и събития в областта на информационните технологии, телекомуникациите и потребителската електроника.

Заради понижено търсене от страна както на бизнеса, така и на битовите потребители третото тримесечие на тази година се очертава като най-слабо по продажби за последните две години.

Сред основните причини за негативните резултати IDC посочва недостатъчното търсене в големите търговски вериги, липсата на големи държавни търгове, както и занижен интерес от страна на мобилните оператори към предлагането на такива продукти.

“2011 година ще се окаже най-лошата за РС пазара в България от началото на кризата досега. В традиционно най-силното четвърто тримесечие, както и в началото на следващата година световният недостиг на твърди дискове ще окаже допълнителен натиск върху местния пазар”, коментира Евелин Стоев, старши анализатор в IDC България.

На този етап таблетите не влияят сериозно на пазара на преносими компютри у нас, но с понижаването на цените ситуацията ще се промени, смятат авторите на проучването.

 Кризата е ускорила консолидацията на българския РС пазар, става ясно още от доклада. При лаптопите Acer, Dell и HP контролират над половината от продажбите, а тенденцията е водещите доставчици да увеличават пазарния си дял. От ключово значение за успеха са агресивните цени в ниския клас, които привличат масовия потребител в търговските вериги.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ