Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Големите стари петролни танкери вече не са на мода

Старите огромни петролни танкери, които бяха много търсени през миналата година, сега са станали по-малко привлекателни. Вместо това купувачите търсят кораби с по-малък тонаж както от инвестиционна гледна точка, така и за да намалят рисковете. Това пише Ребека Галанопулос, старши анализатор в компанията за изследване на корабни сделки VesselsValue.
От началото на войната на Русия срещу Украйна на пазара беше привлечено ново поколение собственици на танкери, когато често компания или купувач, който не може да бъде идентифициран, купува по-стари кораби. Въпреки че продажбите на нефт на неизвестни или неразкрити купувачи продължават да нарастват през първата половина на тази година, като съставляват около 53,6% от общите продажби, средната възраст на използваните танкери е намаляла от 18 години през февруари до 15 години в момента, отбелязва Ребека Галанопулос.
Една от причините, поради които купувачите избират по-нови плавателни съдове, е загрижеността за проблемите с безопасността. Такива опасения възникнаха след инцидента през май тази година, когато танкерът framax Pablo, построен през 1997 г., се запали.
"Корабът смени собственика си с неназовани купувачи по-рано тази година", посочва още Ребека Галанопулос.
Освен това, поради факта, че стойността на танкерите е на 15-годишния си връх, има много кандидати за продажба. "Възприятието на купувачите е, че ако искат да инвестират на такива високи цени, те биха предпочели да похарчат няколко милиона повече за по-модерен тонаж, особено ако е оборудван със скрубер", се казва в проучването на VesselsValue.
"Стойността на 15-годишните по-малки танкери се е увеличила с около 5,38% от началото на юни от 39,35 млн. долара до 41,3 млн. долара, което е най-високото ниво от октомври 2008 г. насам", пише още Ребека Галанопулос .
Броят на продажбите на танкери тип Aframax през първата половина на 2023 г. е нараснал с около 5% на годишна база.
Наред с това обаче цените на остарелите големи танкери рязко спадат от началото на третото тримесечие на 2023 г. Стойността на 20-годишните кораби е намаляла с около 6,89% - от 44,1 млн. долара на 41,1 млн. долара.
Продажбите също са намалели - до 7 през второто тримесечие в сравнение с 32 в началото на годината. В сравнение с първата половина на 2022 г. намалението е с 36%.Сред забележителните продажби е тази на танкера Lulu с водоизместване от 316 500 тона, който е продаден на неидентифицирани китайски купувачи за 42,5 млн. долара, припомнят от VesselsValue.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Член на УС на ЕЦБ предупреждава, че ограниченията на китайския износ могат да подхранят инфлацията
Икономика |Качествено образование в пансионно училище в чужбина: новият език на успеха
Общество | Advertorial |ВСС отказа да пита парламента за мандата на и.ф. главен прокурор
България |Европейските фондови борси се оцветиха в зелено*
Финанси |Великобритания е изпратила екипи по гранична сигурност в страните от Западните Балкани
Свят |Москва предаде на САЩ 350 страници документи за убийството на президента Джон Кенеди
Свят |Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията
Технологии | Advertorial |Тръмп: Израел може да поднови боевете в Газа, ако "Хамас" не спази споразумението за прекратяване на огъня
Свят |Ризантела: Орхидеята, която цъфти под земята
Любопитно |Свръхзареден витамин K може да помогне на мозъка да се самолекува
Наука и Здраве |Палестинската автономия започва кампания в Европа за признаване на палестинската държава
Свят |Времето: Остава облачно, сутринта и с мъгли
България |Палеонтолози откриха най-дългата пътека за разходки на динозаврите
Любопитно |ADVERTORIAL

Качествено образование в пансионно училище в чужбина: новият език на успеха

Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията

Коментари
Няма въведени кометари.