Ваня Динева Странджева, главен финансов директор на „BILLA България“

Ваня Динева Странджева, главен финансов директор на „BILLA България“

Ваня Динева Странджева, главен финансов директор на „BILLA България“

Жените сме по-силни в емпатията, автентичната и открита комуникация, убедена е Ваня Динева-Странджева, главен финансов директор на „BILLA България“. Тя е завършила УНСС с магистърска степен по „Счетоводство и контрол“. От 2000 до 2004 г. работи в представителството на германска организация в България. Присъединява се към „BILLA България“ през 2004 г. До 2012 г. е на позиция главен счетоводител, след което заема поста на главен финансов директор на компанията.

BILLA непрестанно се стреми да надскача очакванията на своите клиенти. Какви стъпки предстои да предприемете?

През годините опит, натрупани в сектора, наблюдавам два основни типа клиентски очаквания. Първият са базовите, които не се променят. Те са за качество, наличност, свежест, справедлива цена и ниво на обслужване. Има обаче и друг тип очаквания, свързани с променящото се потребителско поведение в резултат от редица социални и икономически фактори. За мен надграждането означава компанията да се стреми да отговори и на двата типа. Затова и нашият бизнес план е базиран на ежедневни анализи и проучвания на потребителските нагласи. Това, което наблюдаваме в последните месеци, е покачваща се тенденция, особено видима в големите градове – за търсене на различни начини за по-бързо, лесно и практично пазаруване. Големите седмични пазари отстъпват пред ежедневния пазар с по-малка потребителска кошница. В отговор на нуждите и очакванията на клиентите, интегрираме поетапно редица нововъведения в посока на дигитализация, бързи каси за самообслужване, сезонен нехранителен асортимент, плавна реорганизация на магазините с улеснен достъп до касите. В първото тримесечие на 2023 г. стартираме и с онлайн търговия.

Как се променя потребителското търсене и какви тенденции наблюдавате?

Като резултат от инфлацията и икономическата нестабилност като цяло наблюдаваме засилване на интереса към основните групи хранителни и нехранителни стоки. Преориентиране от по-нишови към по-масови и по-достъпни брандове в рамките на една категория продукти. Увеличава се броят на клиентите, които използват нашата карта за лоялност. С това идват и нарастващите очаквания към промоционалните ни предложения, съставляващи над 1/3 от потребителската кошница. Ние разбираме тези очаквания и се стремим да отговорим на тях. Планираме промоционалните си активности така, че да са едновременно атрактивни и близки до нуждите на нашите клиенти и техните семейства. В BILLA работим усилено и в посока разширяване на портфолиото ни от собствени марки. През януари ще стартираме с още два доказали се на европейския пазар бранда – REWE Beste Wahl и Ja!.

Стъпвайки на глобалните цели на REWE Group, какви устойчиви практики внедрявате като част от политиката за опазване на околната среда?

„BILLA България“ стриктно имплементира в своя план за устойчиво развитие климатичната програма на REWE GROUP. Тя е разработена с цели за намаляване с 30% на парниковите емисии до 2030 г. спрямо нивата от 2019 г. и климатична неутралност до 2040 г. Част от действията, които „BILLA България“ вече е предприела в тази посока през 2022 г., са изграждането на фотоволтаични инсталации в 29 магазина и централния склад на веригата. През следващата година ще поставим фотоволтаици в нови 21 магазина. Предстои ни и финализиране на процеса по оборудване на всичките ни търговски обекти с LED осветление, електронни етикети и енергоефективни хладилни витрини. Гледаме и по-напред в бъдещето в посока плавно преминаване съвместно с нашите партньори и доставчици към по-щадящи за природата опаковки.

Кои са най-ценните лидерски качества, необходими на една дама, за да пробие в „мъжкия“ свят на финансите?

Вярвам в така наречената „мека сила“, в значимостта на емпатията, автентичната и открита комуникация и в индивидуалния подход. Често, но невинаги ние, жените, сме по-силни именно там. Един от основните стълбове на лична мотивация за човек, независимо дали той работи в сферата на финансите или в която и да е друга, е усещането, че това, което прави, има смисъл. Неговият принос е важен и се цени. За мен успешният лидер е този, който може да извади най-доброто от всеки в екипа. Да насърчава развитието на колегите си. Добрият ръководител трябва да умее да се доверява. А това е нещо наистина трудно, особено в нашата сфера, където една грешка може да струва милиони левове.

Текстът е част от шестото специално издание на Мениджър "Жената е: Сила на характера"

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ