Манията за чистота в офиса - признак на лоша култура?

Манията за чистота в офиса - признак на лоша култура?

Прекаленият светец и Богу не е драг! По логиката на тази максима и прекалената хигиена в офиса не е много полезна за нормалата работна среда, разкрива Financial Times. Освен, че вманиачаването по чистотата може да доведе до отслабване на имунната система, то определено може да навреди и на продуктивността ни в работата. Дезинфекцирането на всичко, до което се докосваме изяжда доста ценно време и понякога, острани изглежда като груба проява на невъзпитано отношение към околните. Изключително неучтиво е да търкате усилено с почистващ препарат бюрото, което ползвате заедно с друг колега, докато той все още е там, смятат преподавателите по бизнес етикет.

Подобни дейности могат да се превърнат от социално отговорни в антисоциални, предупреждава Жаклин Уитмор, която води клас за бизнес етикет. Нещата са стигнали дотам, че вече се налага да убеждавам клиентите да се ръкуват по време на своите делови срещи, споделя Уитмор. Въпреки че някои хора днес ще се зарадват да не им подадете ръка с оглед на здравето си, в бизнеса ръкостискането продължава да е задължително, добавя тя. 

В подкрепа на тезата си за опасните последствия от прекаляването с мерките за хигиена Financial Times публикува и личния опит на Гаутам Малкани, служител в британска компания. Дълго време той не намирал нищо нередно в факта, че почиства наред из офиса с дезинфектант, докато не видял потреса в погледа на своя колежка, засякла го да натиска копчето на асансьора с коляното си, само и само да не го докосва с ръка.

Накрая Малкани решил да се изправи срещу ирационалните си страхове и издигнал купчина от храна и хартия върху бюрото си. След няколко дни обаче  намерил анонимна бележка да почисти трохите, за да не се развъдят мишки.


Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ