Бизнес клишетата, които трябва да забравим

 Бизнес клишетата, които трябва да забравим

Няколко изтъркани фрази битуват от години в рекламата, описанието на продукти, потребителското обслужване и мениджърския жаргон, лишени от смисъл. Дори някога да са били гръмки и обещаващи, днес те са клишета.

За тях разказва американското списание Inc. То изброява 10 банални фрази в бизнеса, които трябва да пратим в историята.

Ето кои са.

„Очаквайте неочакваното“. Ако се замислим логично, как бихме могли да очакваме нещо, което не сме могли да очакваме? По-добрият подход е „Ако се случи нещо неочаквано, което не сме планирали, предлагаме стъпки за действие". Или "Ако попаднете на нещо, с което не сте сигурни как да се справите, обадете се и ще измислим решението заедно“. Вместо да започвате с кухи фрази, дайте рамка как ще бъдат правени решенията и какви проблеми могат да възникнат.

„С цялото ни уважение...“ Излишно е да казвате това, ако ще последва критика. Предизвестието едва ли ще означава нещо.

„Няма проблем“. Използвана в езика на потребителското обслужване фразата преобръща правилното разпределение на ролите. Не служителите на компанията трябва да са тези, които я казват, а обратно – клиентите.

„В крайна сметка“. Обикновено служи за обобщение, към което може да се премине и без това да се казва.

„Революционен“. Днес вече всички продукти се оказват такива, от дигиталните фотоапарати до боите за коса. Но някога и DVD плейърите са били описвани с това определение. А днес вече ги няма, нали?

„Ако трябва да бъдем честни...“. Казано от името на дадена компания, този израз внушава излишна оправдателност и демонстративност в изказа. Самото му значение е смущаващо – то показва, че може да има такава нужда, но може и да няма.

„Управление на очакванията“. Макар и рядко срещана в много езици, тази фраза се използва в професионалния жаргон на западните общества като "manage expectations", но е подмолна. Казана на търговец, може да се разбере като отваряне на вратичка той да ползва всички необходими средства, които прецени, за да постигне целта си и да угоди на клиент, включително манипулация.

„Да дадеш от себе си 120%“. Има и по-добри начини да се покаже, че са нужни извънредни усилия.

„Това е положението“. Що за прозрение?

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 15 юли. Имен ден празнуват Владимир, Владимира, Влади, Владо
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14 до 20 юли
Тръмп обяви оръжие за Украйна за милиарди и заплаши Русия с мита от около 100%, ако до 50 дни няма споразумение
България е сред най-засегнатите от климатичните промени държави в Европа
Преходът към еврото вече започна: Левовите банкноти в обращение намаляват с 6% от началото на 2025 година
Върховният съд на САЩ даде зелена светлина за закриване на министерството на образованието
Великите слушатели използват три думи, за да пробият защитната черупка на събеседниците си
Годишната инфлация в България се ускори до 4.4%