Бъдещето на телевизионната реклама

Бъдещето на телевизионната реклама

Телевизионната реклама премина през големи промени с масовото навлизане на интернет. Ако погледнем статистиките в силните икономики, ще забележим, че една много голяма част от ТВ зрителите наблюдават екрана на смартфона си и правят нещо на него, докато гледат телевизия. Това се отнася най-вече за младежите и хората в разцвета на силите си, на които принадлежи бъдещето и към които усилията на маркетинга в модерните компании са насочени.

В САЩ например, където таблетите се появиха, актуални проучвания сочат, че притежателите на iPad използват своето устройство предимно когато телевизорът им е пуснат. Смята се, че 33% от хората в страната държат лаптопите си включени, докато нещо интересно за тях върви на малкия екран вкъщи.

Това прави телевизионните реклами част от един по-широк спектър на рекламния разказ, смята Шив Сайн, който коментира темата в блога на Harvard Business Review. Това е рамка, която позволява на марката да разкаже по-пълна и по-интерактивна история.

Авторът предвижда 6 тенденции, които в бъдеще ще определят нова роля на рекламата в телевизията. Ето кои са те:

     1. Никоя ТВ реклама вече няма да е самодостатъчен разказ, измислен да забавлява, информира, образова и напомня на потребителите за съществуването на някакви продукти. Повече реклами в тази медия ще бъдат тийзъри за дигитални преживявания.

     2. Все по-малко рекламодатели ще започват стратегическите си планове с нея на ум. Вместо това те ще търсят стратегии за по-лесно обвързване чрез серия от креативни идеи, които след това могат да се завъртят в различни канали.

     3. Дигиталните рекламни преживявания, свързани с локация, ще бъдат новата движеща сила за телевизионното рекламиране. През юли например Pepsi пусна серия от ТВ реклами, свързани с провокирането на летния дух и радостта от сезона. В края им марката призоваваше хората да се вписват и да отбелязват присъствието си на места като плажове и паркове за забавление. Така можеха да намерят виртуалният знак Pepsi Summer Time в приложението за място FourSquare. Знакът стана най-популярният във FourSquare и свърза в едно телевизията и уеб-присъствието на хората. Подобни, свързани с отбелязването на място ТВ реклами се очаква, че ще излязат на преден план в бъдеще.

     4. Медийното планиране ще се промени от сигналите в социалните мрежи.

     5. Да бъдат готови за дигитално участие в реално време ще бъде новото изискване за маркетолозите. Те ще трябва да организират усилията си около това. Ето един пример: Когато Бионсе показа, че е бременна по време на връчването на музикалните награди на телевизия MTV тази година, това беше момент в реално време и взрив от коментари в мрежата. Появата на телевизионни поводи за онлайн коментари не бива да сварва маркетингът и фирмите неподготвени.

      6. Приоритет на марките ще бъде дигиталната култура и случващото се в интернет да бъдат отразявани по телевизията. Все повече потребителите на мрежата се вълнуват от продукти и услуги, от известни хора, музика, забавление, спорт. Този интерес и съчетаването в групи около него се зараждат онлайн. Възможността на телевизиите да го споделят с още по-широка аудитория ще бъде сред основните цели на маркетинга.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
Израелският президент призова за глобална борба с антисемитизма
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела