Виж, опитай, докосни! Какво ни кара да купуваме лукс

Виж, опитай, докосни! Какво ни кара да купуваме лукс

Човешките сетива играят ключова роля в процеса на вземането на решение дали ще купим дадена луксозна стока или не. Това не е изненада за никого в бизнеса с  лукс, отбелязва Adweek. Но кое е най-важно - аромата в магазина, зрелището за очите, мелодиите, които чуваме или опитването на вкус и допир?

Нов доклад от американския изследователски център Shullman обръща внимание на ролята на сетивата в мотивирането на скъпи покупки сред хората от различните поколения. Боб Шулман, ръководител на центъра, коментира, че за него лично е най-впечатляващ изводът в доклада, че 17 млн. възрастни посочват допира като фактор No.1 за покупката на нещо луксозно. 48% от участниците в изследването споделят, че са купили луксозна стока в последните 12 месеца. 

Ориентираните към докосването на предложението за покупка хора са най-вероятните купувачи на лукс, посочват наблюдателите. Тоест, рекламодателите на луксозни стоки и преживявания може да обърнат внимание на допира като най-важен аспект за стимулиране на решението за притежание. 

Въпреки значението на допира, и останалите четири сетива - зрението, обонянието, слухът, също играят голяма роля в процеса на решаване дали да похарчим повече за елитна придобивка. Ето и още любопитни изводи от изследването: 

  • Най-купуваният вид луксозна стока сред участниците в изследването от всички възрасти са били скъпият парфюм или козметика. Вторият вид най-купувани луксозни продукти са марково вино, бира, уиски и други алкохолни напитки. Трети са резервациите на луксозни круизни ваканции, следвани от скъп часовник или бижута, дизайнерски дрехи и аксесоари, домашно обзавеждане, изкуство или антики и спортна кола, по-голям автомобил, камион. 
  • При купуването на скъп парфюм или козметика от средностатистическия пълнолетен клиент (образ, съчетан от предпочитанията на всички възрасти) са имали значение всичките пет сетива, но най-вече мелодията, която човекът чува докато избира, следвана от начина, по който продуктът изглежда, ароматът е на трето място, вкусови качества на опитване, ако има такива в момента на купуване, и докосването. 
  • Докосването е било от първостепенно значение в процеса на покупка за поколението Y, малко по-малко важно, но също най-важно от всичките пет сетива за поколението X, както и за бейби бумърите. За хората, родени преди 40-те години на XX най-важното сетиво за възприемане на лукса от всичките пет е било зрението. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон
Времето: Топло и дъждовно. Жълт код за силен вятър е обявен в 25 области
На днешната дата, 24 октомври. Рождениците днес
8-и банково-финансов форум: Дигитална трансформация и иновации в банковия сектор