Един полезен инструмент за маркетинга


Визуалното превзема мрежата. То е същинска вихрушка от инфорграфики, кратки филми, микросъдържание. Трудно е съзнанието да го възприеме във форма. То е безспирен поток без начало и край.

Имайки предвид това и нуждата да се споделя образователна и сериозна информация вероятно следващото голямо нещо ще бъдат интерактивните графики. Те може да бъдат поставяни в сайтове, на карти, в блогове. По същество представляват визуализации, които позволяват на аудиторията да разбере нещо по-бързо от четенето на текст. В същото време имат възможност да изследват информацията, която им се презентира, за себе си. 

Интерактивното съдържание кара публиката да си взаимодейства с него. Да бъде активна. То може да бъде инструмент, от който рекламата масово се възползва.

Потребителите, преглеждащи интерактивни графики, прекарват повече време на страницата. Видимостта на бранда пред тях се увеличава. Този вид съдържание може да се направи тясно свързано с интересите им. Той привлича окото и е много по-атрактивен начин да се поднесат данните от един скучен доклад със статистика. Освен че е интересен за гледане, задържа вниманието по-дълго. 

Разликата идва от активността на аудиторията, която иначе е пасивна, ако й се излъчват други рекламни формати, свързани с интернет. Информацията на графиките се променя в зависимост от това къде човек кликва или накъде задвижва страницата. По-динамичен формат е.

По наблюдение на американската изследвателска компания Demand Metric, 45% от маркетолозите, използвали интерактивни графики, за да показват съдържание в сайтове на медии, на фирми или на други носители като табла по време на събития, ги оценяват като „много ефективен“ инструмент. Най-вече казват, че графиките са полезни за образоване на клиентите. И подчертават, че така се увеличават разговорите между компанията и хората.

Този тип съдържание може да работи най-добре за маркетолога при следните условия:

  • Както обикновено, контекстът е цар. Има ситуации, в които използването на интерактивни форми на пренос на информация е добър начин да се свърже човек с присъстващите. Например на брандирани събития, изложения.
  • Когато има нужда от визуализация на сложни данни пред публика. При презентации, в които се желае по-активна реакция от страна на публиката.
  • Когато се представя персонализирано брандирано съдържание.
  • При обяснение на употребата на продукти.

Ето и пример за употребата на интерактивна инфорграфика на сайта на британския вестник "Таймс" от потребител, използващ iPad. 

От сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Politico: България и още 5 страни от ЕС блокират предложения на ЕК за санкции срещу Израел
Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Жителите на София ще могат да следят градския транспорт в реално време
Фон дер Лайен обещала на Тръмп ЕС по-бързо да спре да купува руски петрол и газ
На днешната дата, 17 септември. Вяра, Надежда, Любов. Празник на София
Естония започна строителство на мащабни отбранителни съоръжения до границата с Русия
Зеленски обяви ръст на учителските заплати и студентските стипендии въпреки войната