Електронното ухажване на клиента

Електронното ухажване на клиента

Как да спечелим клиента при преговори или в магазина, това го знаем много добре. Но когато не се срещаме очи в очи? Когато модерните технологии са посредникът в нашия бизнес? Е, основните неща са същите. Клиентът е бог, иска внимание, ухажване, добро обслужване. Всички тези до болка познати от всекидневния живот неща в електронната търговия имат съвсем друго измерение. Много компании, които са разочаровани от слабия ръст на продажбите в интернет, считат, че потребителите не са лоялни, и не желаят да харчат пари. Това е така, защото мениджърите не оценяват какво е най-важно за клиентите, а именно - ангажираността.

До този извод стигнахме след нашето изследване, което обхвана над 1700 сайта за електронна търговия и интервюта с 238 клиенти и 112 мениджъри в САЩ, Европа и Азия. Около 57% от мениджърите бяха разочаровани от продажбите на фирмите им в интернет, но едва 17% имаха идея за промяна на сайтовете, така че да повишат продажбите.

 

Повечето вярваха, че цената е най-важният фактор за привличане на клиенти в интернет. Това е така, но в никакъв случай не е цялата истина. Купувачите на автомобили търсят информация за коли, но също така се интересуват от пътувания, спорт, дрехи и финанси. Купувачите на дрехи обикновено искат да научат още за изкуство и дори за бизнес. Повечето фирми ограничават сайтовете си до данни за продуктите и услугите, които предлагат.

Мениджърите, с които говорихме, изразиха опасения, че обширната информация само ще отклони вниманието от търговските предложения. Но това не е така. Клиентите искат да знаят повече за продуктите, търсят решения. Постепенно стават по-лоялни и започват да купуват.

Сайтът за електронна търговия Ralph Lauren е добър пример за ангажиране на потребителите. Чрез онлайн списание за лайфстайл клиентите се връщат в сайта отново и отново, за да научат интересни неща за мода, изкуство, спорт, здравословно хранене и бизнес. Сайтът е изключително успешен, електронната търговия чрез него - също.

Ефективен начин да научите от какво се интересуват потребителите е, като създадете списък с теми и накарате потребителите да гласуват. Фирмата може да използва отговорите, за да прецени какви характеристики се асоциират с бранда – богатство, привлекателност, ексклузивност. Следващата стъпка е да се предостави допълнителна информация, която ще помогне на потребителите да направят тези асоциации.

 

Андреас Айзингерих, преподавател в бизнес училището в Лондон към Кралския колеж и е изследовател в Центъра за глобални иновации към Marshall School of Business към Университета в Източна Калифорния.

 

Тобиас Кретшмер работи за Deutsche Telekom и е директор на Института за икономика на комуникациите към университета Лудвиг-Максимилианс в Германия.

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
На днешната дата, 23 декември. Рождениците днес
Президентът на Финландия пред Fox News: Остават най-трудните 5% до постигането на мирно споразумение за Украйна
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима
Цитат на деня
Съдът възстанови възнаграждение на Мъск и той стана първият с богатство над 700 милиарда долара