Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Завръщането към уюта на ретрото
Преди повече от 5 години PepsiCo. направи интересен експеримент във Великобритания. Компанията пусна на пазара партида от старите, познати на потребителите кенове на Pepsi. Кутийките събудиха огромен интерес, асоциации и спомени. Хората започнаха да се надпреварват в опитите си да закупят последните останали „стари“, нови кенове, пуснати на пазара.
Тези кутийки бяха същите, както от времето когато Синди Крауфорд рекламира марката и беше едно от най-търсените рекламни лица. Освен това безалкохолната напитка в тях беше произведена съгласно практиката от преди години, без да бъдат взети предвид промените в изготвянето й, които идват по-късно. Използвана беше захар, вместо глюкозо-фруктозен сироп.
Защо маркетолозите заложиха на носталгията и каква е причината тя да бъде толкова успешна?
Чувството, че опитваш нещо познато и положителния спомен са част от естествените усещания в живота. Те се базират на разбирането, че животът е кръговрат и много често нещата се връщат на мястото си. Само се замислете за модата. Много от майките днес заемат качествените си дрехи отпреди десетилетия на дъщерите си и момичетата изглеждат много добре и напълно актуално. Възвръща се споменът за потребяване на нещо качествено. Ретро вълната работи.
Освен това тази стратегия е успешна и при лошо състояние на икономиките в последните години, при лошо лично финансово състояние. Тя има психологически ефект върху голяма част от потребителите. В трудните времена се засили тенденцията хората да се обръщат към периодите, в които са могли да си позволят повече и са имали по-малко грижи, свързани с разходите. От тази гледна точка носталгията подкрепя марката като директен отговор на всичко негативно, което залива потребителите в последните 2 години. В това число се включват и негативните новини за природни бедствия, размириците, жестокостта и всичко, което кара потенциалните клиенти на възраст, в която могат да бъдат родители, да възприемат света като по-несигурно място, в сравнение с отминалите години.
Опитвайки добрата стара напитка, или какъвто и да е подобрен продукт, голяма част от тях се връщат в детските си години, които са „комфортна зона“ в съзнанието на всеки човек, свързана с безгрижно детство и уютна семейна среда. Чрез носталгията марките скачат в настоящата психика на хората и със знаци, натоварени с емоционално значение, обвързват повече и мотивират покупка.
Така „изведените от употреба марки“ започват да функционират в много различни държави по света. Старите ленти се връщат обратно на показ. Ефектът е много деликатен. Той настройва съзнанието на хората към това, което е било променено и изказано много отдавна.
Освен всичко това, на корпоративно ниво комуникирането на старите ценности е полезно, защото напомня за историята на марката. Споменът носи прекрасно очарование сред екипите на съвременните високотехнологични, роботизирани корпорации, на които винаги им липсват време и ресурси.
Ник Ийв в UTalkMarketing
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.