И мъжете се трогват от каузи!

 И мъжете се трогват от каузи!

Чуйте ме, големи марки по света! С маркетинг програма, посветена на кауза можете да достигнете не само до жените. И мъжете имат сърца.

От гледна точка на марката, каузите винаги са били възприемани като начин да се достигне до емоционалните представителки на нежния пол. Те са възприемани като маркетинг стратегия с преобладаваща насоченост към жените. Това доказват редица проучвания. Например годишно проучване от 2011 г. на Barkley/PRWeek в САЩ, посветено на инициативите, свързани с каузи. В него са били интервюирани мъже сред потребителите и резултатите са показали, че мъжете могат да бъдат емоционално обвързани с една такава програма почти в същата степен, в каквато и жените.

Всъщност, данните са показали, че 88% от мъжете смятат, че е важно една марка да подкрепя дадена кауза (социални инициативи, екология, борба с национални проблеми). 67 на сто от тях казват, че биха се обърнали към една марка, ако тя подкрепя кауза. 55% биха заплатили повече за продукта на марка с кауза. Същевременно, повече от 75% от маркетинг директорите в големия американски бизнес твърдят, че не биха се ангажирали с програма, свързана с кауза. Голяма част от професионалистите в света признават, че не биха се насочили към мъжката аудитория от клиенти чрез идеята за една кауза.

Но актуалните изследвания сочат, че има нова възможност марките с продукти, ориентирани към силния пол, да достигнат мъжете чрез кауза.

Новата възможност за таргетиране на мъжете чрез маркетинг на кауза идва в интересни времена, когато мнозина твърдят, че този вид инициативи и стратегии умират. И че свързването на марката с кауза отшумява, защото не е изгодно. Каузата в маркетинга обаче не умира. Вярно, в съвременни свят на корпоративното лидерство за някои тя е само квадратче, на което трябва да се сложи отметка. Но има и фирми, които правят повече от това и представят широко поле за дискусии на заинтересованите от бизнеса акционери, служители и клиенти, които са съгласни да подкрепят дадена промяна в обществото в дългосрочен план.

В съвременната икономика успешните компании са изградили връзка с потребителите, която е надскочила продажбата на продукти и услуги. Марките, които побеждават, не са насочени към това как клиентите се чувстват във връзка с тях, а към това да им помогнат да почувстват по-добре самите себе си като хора. А когато една марка накара клиента самият той да се почувства по-добре като човек или гражданин, тя е наградена.

Майк Суенсън в AdvertisingAge

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ