Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-лошите продуктови провали на всички времена IV
Иновациите градят бизнеса, иновациите го убиват. В това ни убеждава поредната история с един от най-лошите продуктови провали в историята, според американската изследователска корпорация от Делауер 24/7 Wall. St. Компанията разказва за случая с временния, нов вкус на Coca-Cola от 1985 г., който счита за една от 10-те най-лоши продуктови акции на големите компании в САЩ от 1950 г. насам.
Историята е следната.
В началото на 80-те години на 20 век пазарният дял на Coca-Cola постепенно започнал да намалява. Ентусиазмът да се пият газирани напитки в Щатите като цяло спадал и от него страдали всички производители. Основният конкурент на Coca-Cola, Pepsi няколко пъти променил формулата за приготвяне на напитката си, за да спечели пазарен дял.
За да не останат назад от конкуренцията, създатели на Coca-Cola решили да сторят същото. Компанията направила за първи път от 99 години, промяна в рецептата на напитката. Реакцията на масово публично отдръпване била почти мигновена. Потребителите не се противопоставили толкова на новия вкус на колата, колкото се възпротивили срещу факта, че „класическата” версия на добрата стара американска Coca-Cola вече я няма. Това били две различни неща, анализирали по-късно маркетолозите на американския гигант в бутилирането.
Уебсайтът на компанията разказва, че дори възникнали протестни групи в САЩ, които искали да се върне стария вкус на колата. (Това се случило във времена без социалните мрежи, в които спонтанните протести са се организирали по-трудно.) 77 дни по-късно, настояването на протестиращите било удовлетворено, само че с маркетинг подход. Компанията върнала „класическия” вкус на напитката, но под ново име – Coca-Colа Classic.
Въпреки че фирмата загубила над 30 милиона долара в новата формула на концентрата и вложила повече от 4 милиона за тестване на вкуса му, провалът всъщност в крайна сметка се оказал печеливш за бранда. Той утвърдил популярността му, важността му в Америка, и в дългосрочен план се изплатил.
Продажбите на безалкохолни в последните 5 години в САЩ намаляват, но Coca-Cola продължава да води в сегмента с 42% пазарен дял през 2012 г., според изследователската фирма Beverage Digest.
Следващата история от поредицата, очаквайте утре!
Вижте и останалите епизоди от поредицата дотук:
Най-лошите продуктови провали на всички времена
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.