Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-лошите продуктови провали на всички времена V
McDonald's. Apple. Microsoft. Coca-Cola. Това са компаниите с най-тежки продуктови провали в Америка от 1950 г. насам, според изследване на корпорацията за бизнес наблюдения от Делаyеър 24/7 Wall. St.
С техните най-злополучни продуктови представяния ви запознахме в епизодите на поредицата досега. Днес ще ви разкажем за една неуспешна пазарна акция на не по-малко голяма и печеливша американска компания: Pepsi Co.
През 1998 г. Pepsi представя на пазара чипса WOW!. В тази година приходите й били 11.5 млрд. долара. Продуктът бил произведен от филиала й Frito-Lay, в опит да се лансира „по-здравословен чипс“ за американците, с по-малко мазнини. В него, вместо традиционните мазнини в останалите чипсове, имало олестра – заместител, произведен от Procter & Gamble (P&G). Така, WOW! съдържал значително по-малко калории.
Първоначално успехът на продукта бил огромен. Продажбите му скочили до небето, достигайки 347 милиона долара през 1998 г. Те направили WOW! най-добре продаваната марка чипс за цялата година. Съставката олестра обаче има и неблагоприятен ефект върху стомаха. Тя предизвиквала диария, спазми и тежки болки. Стигало се дори до хоспитализация.
Последствията от използването на олестрата сринали репутацията на марката. Наложило се Pepsi да похарчи 35 милиона долара за рекламни кампании, които да смекчават нарастващия негативизма към нея в САЩ. Продажбите й обаче продължили да спадат през 1999 и 2000 г.
Frito-Lay реагирала на проблема едва през 2004 г., като прекръстила продуктовата линия чипс от WOW! на “light”. Освен това направила всичко възможно да се избягва обръщането на внимание в публичното пространство на прекалено продължителната употреба на олестра в продуктите й.
Липсата на предупреждение в опаковките за наличието на съставката станала повод за завеждането на множество съдебни дела срещу Pepsi. Според Научния център за защита на публичното здраве в САЩ, одобряването на олестрата за консултация от Американската служба по храните и лекарствата (FDA) е било едно от най-заблуждаващите американското население нейни действия откакто тя съществува.
Още истории за най-лошите продуктови провали очаквайте в следващите епизоди!
Виж още: Най-лошите продуктови провали на всички времена
Най-лошите продуктови провали на всички времена II
Най-лошите продуктови провали на всички времена III
Най-лошите продуктови провали на всички времена IV
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.