Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|1 милион монети от 2 евро ще показват лика на изчезнало дете
На 3 май 1996 г. 2-годишният Лиам Варден Бранден изчезва пред вратата на дома на баба си - къща в Мехелен, Белгия. Русокосото синеоко момченце е било облечено със сив пуловер, зелени панталони и обувки в цвят екрю с картинки на анимационните герои Том и Джери. Това е последната информация, която се знае за него, защото от онзи дъждовен петък насам Лиам го няма и е безследно изчезнал.
От тази седмица милиони европейци ще видят Лиам - или поне лицето му в изображение. В необичайна и много трогателна кампания на име "Монети на надежда", инициирана от организацията Child Focus Белгия, се пускат в обръщение в Европа 1 милион монети от 2 евро с щампован лик на детето така, както е изглеждало то на 2 годинки, разказва Adweek. Днес Лиам трябва да е на 22 години. Щом започнат да циркулират из Европа, монетите ще служат не само като възможност да се идентифицира момчето, но и за да се даде гласност на трагедиите с изчезналите деца. На всеки 2 минути дете е докладвано за изчезнало някъде в Европа, сочи статистика, цитирана от организацията.
"Когато деца изчезнат, за щастие се завърта вихрушка в социалните мрежи и често това води до разрешаване на кризата. Но когато децата не са намерени достатъчно бързо, вниманието спада, всеки отклонява поглед и бавно забравяме за тях", отбелязва Самуел де Волдер - изпълнителен творчески директор на рекламна агенция Wunderman/These Days, която сътрудничи в инициативата.
При 1 милион монети в циркулация ще има голяма възможност хората да си спомнят за изчезнали деца като Лиам. Той е бил избран, защото е най-малкото на възраст дете, което се води за изчезнало в Европа за толкова дълго време.
Инициативата е маркетинг с кауза. Тя се извършва със сътрудничеството на финансовото министерство на Белгия, с което от организацията и агенцията са разговаряли многократно. "Трябваше да убедим The Royal Mint (службата с права за отсичане на еврови монети в Белгия- б.р.), Европейския съюз, 19 отделни европейски членки и не на последно място крал Филип, който трябваше да абдикира своето място и лице от 2-евровата монета", разказва Де Валдер. (Кралят се е съгласил без проблем.)
1 милион монети е много голямо число, но ЕС има 508 млн. граждани, отбелязват организаторите на кампанията. За да се увеличи гласността, от Wunderman/These Days са създали печатни и радио реклами, стикери, постери на места за продажби и видео за телевизията и уеб страници. Видеото показва родителите на детето и родители на други изчезнали в Европа деца. Хората говорят честно и трогателно за живота си след изчезването. В случая на родителите на Лиам, това е бил 20 години живот в нестихваща надежда за майката и бащата че е възможно някой ден да видят момчето си отново. Както и страх, че това никога няма да се случи до края на живота им.
От кампанията се надяват с монетите да увеличат вероятността хората да обръщат внимание на съобщенията за изчезнали деца в Европа, да не забравят тези съобщения толкова бързо и да докладват повече, ако са видели изчезналите.
Пускането на монетите в обръщение е стартирано на Международния ден на изчезналите деца 25-и май, който започва да се отбелязва първо в САЩ през 1983 г., четири години след изчезването на малкия Итън Пац. 6-годишното момче изчезва на няколко блока разстояние от дома си в Ню Йорк през 1979 г. Трагедията става национална новинарска история.
В инициативата за Лиам "The Coins of Hope" рекламата като занаят не за първи път играе ценна роля в усилия за откриване на изчезнало дете. Още през 80-те години в рамките на кампанията "Have You Seen Me?" в САЩ се разпространяват снимки на изчезнали деца върху кутии за мляко, кутии за пица и дори върху кутии за изхвърляне на поща.
Това обаче е първият случай, в който ликът изчезнало дете се появява върху действаща валута.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.