9 високорискови тактики за бизнес комуникация

 9 високорискови тактики за бизнес комуникация

9 високорискови тактики за бизнес комуникация

Всяка бизнес комуникация, която инициирате, както вътрешна, така и външна, включва известен риск за доверието ви, има правни последици и може да повлияе на отношенията ви с колеги. Повечето от тези рискове са рационални и разумни, но в моята роля на бизнес консултант все още виждам много опитни професионалисти и лидери, които започват високорискови комуникации, пише Мартин Цвилинг в статия за Inc.

Други предприемат противоположната стратегия на липса на комуникация или само на реагиране на чужда инициатива, за да сведат до минимум риска и откриват, че този подход не прави нищо за тяхната кариера или бизнес. Открих, че не стигате доникъде, без да поемате известен риск, но да бъдете нагли и да игнорирате високорискови ситуации също не е много умно или продуктивно.

Намирането на този баланс никога не е било лесно за мен в кариерата ми, така че с удоволствие видях някои добри практически насоки за това как да общувам агресивно, но да избягвам най-често срещаните клопки, в новата книга "Общувайте смело" от Мишел Гладио. Тя е дългогодишен изпълнителен коуч, който е помогнал на хиляди клиенти да преодолеят страховете от комуникацията.

Ще перифразирам тук избора си от нейните ключови препоръки за намаляване на риска, с добавени мои собствени прозрения, и ви препоръчвам да ги приемете като отправна точка за всички ваши комуникационни инициативи. 

1. Не се ангажирайте с манипулативни или неетични хора 

Премахнете себе си или задайте правила, ако трябва да общувате с някой, който се разкрива като двуличен. Тези хора вероятно ще навредят на вашето здраве и дух и не заслужават вашето примирение, компромис или сътрудничество. Избягвайте подобни връзки.

2. Не рискувайте да поставяте непостижими високи стандарти

Съвършенство в непостижима цел и сигурен път към прегаряне. Непредвидените предизвикателства в бизнеса обикновено пречат на нещата да се развият точно както си ги представяте, така че бъдете нежни със себе си и другите. Не поддържайте високи стандарти за вашите печалби и загуби, когато става въпрос за излизане извън зоната ви на комфорт.

3. Позволяването на другите да ви определят ви излага на риск

Да позволите на другите да ви определят е лесна клопка, в която можете да попаднете. Ако се тревожите твърде много за това, което другите мислят за вас и следвате техните указания, вероятно ще бъде невъзможно да бъдете напълно доволни от това, което представлявате отвътре. Особено в бизнеса, вярвам, че вашето наследство трябва да бъде повече от просто сума пари.

4. Никога не избягвайте конструктивна или отрицателна обратна връзка

Подценяването на обратната връзка ограничава растежа ви като комуникатор и като човек. Може да бъде предадено грациозно или без уважение към вашите чувства. Винаги търсете зрънцето истина, което ви прави по-добри и по-силни. Не рискувайте да загубите наученото.

5. Не оставайте в неблагоприятна ситуация на работа

Ако опитите ви да подобрите културата, в която работите, не водят до никъде, предприемете стъпките, за да се измъкнете от там, преди да се поддадете на прегаряне или компромис. Използвайте инструменти за търсене на работа, за да търсите свободни места, да използвате надеждни хора, за да намерите друга работа.

6. Мълчете, когато сте твърде ядосани 

По-добре да излеете обвиненията и обидите на хартия и след това да запишете резултатите, вместо да напишете чернова на имейл и случайно или умишлено да натиснете изпращане. Използвайте тихото време, за да наблюдавате и медитирате върху това, което ви притеснява най-много в съобщенията от другите, и решете никога да не следвате това ръководство сами.

7. Поставяйте се от другата страна на уравнението

Негативността и критиката резонират дълбоко и по-дълго с получателите на съобщения, отколкото похвалите вероятно някога ще го направят. Помислете дали вашият хумор е добре дошъл или не е само защита или опровержение на тормоза на работното място. Винаги проверявайте отговора си, като първо се поставите от другата страна на уравнението.

8. Не предполагайте, че хората знаят какво чувствате към тях

Пуснете бърза линия чрез електронна поща или текстово съобщение до открояващи се хора във вашия бизнес редовно, за да споделите своята благодарност за тяхната подкрепа или специален проект. Колкото по-дълго чакат да признаете тяхната стойност, толкова по-голям е рискът за вас да получите тяхната подкрепа или промяна следващия път, когато поискате.

9. Не позволявайте злоупотреба с поверителна информация

Бизнес колегите трябва да чувстват, че могат да ви доверят всяка чувствителна информация, служебна или лична. Подобно на оплакването, изтичането на тайна има определен естествен прилив, докато тръпката изчезне и останете с отрицателното въздействие върху репутацията си на комуникатор. Не споделяйте увереност.

С тези ограничения и съображения ви уверявам, че агресивното започване на взаимоотношения и комуникация ще доведе до повече лидерство и растеж както за вашия бизнес, така и за вашата кариера, отколкото ако сте резервирани и последователно поемате по безопасния път. С тези насоки ви предлагам сега да прегледате собствената си позиция вътрешно, както и чрез обратната връзка от доверен ментор. 

Източник: Мартин Цвилинг, основател и главен изпълнителен директор на Startup Professionals, за Inc.com 

Превод и редакция: Нели Тодорова                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ