Една маркетингова стратегия за различни канали в помощ на малките фирми

Една маркетингова стратегия за различни канали в помощ на малките фирми

Тъй като повечето клиенти идват от онлайн източници, предприемачите сега трябва да съсредоточат значителна част от своето време и маркетингови финанси върху инструменти като социални медии, имейл маркетинг и онлайн реклама. Предизвикателството е, че потребителите имат широк спектър от предпочитания, когато става въпрос за онлайн употреба. Някои прекарват часове в превъртане в социалните медии, докато други предпочитат да се ангажират с марки директно през техните уебсайтове или като проучват какво казват другите на тяхната страница в Yelp. Като собственик на малък бизнес може да бъде трудно да определите къде да насочите маркетинга си, за да постигнете най-добри резултати.

Решението е създаването на стратегия, която позволява на вашия бизнес да се фокусира върху множество канали едновременно. Доказано е, че компаниите, които използват многоканална маркетингова стратегия, са в състояние да задържат два пъти повече клиенти и да увеличат продажбите с близо 300% в сравнение с фирмите, които използват едноканални кампании. Поради тази причина всеки собственик на малък бизнес трябва да има сплотена междуканална маркетингова стратегия.

Какво е междуканален маркетинг?

Междуканалният маркетинг позволява на бизнеса да взаимодейства с клиенти през множество канали, като същевременно осигурява безпроблемно изживяване. За съжаление, повечето фирми се фокусират върху всеки маркетингов канал в силоз. Например, малък бизнес може да пусне реклама във Facebook. Ако клиентът кликне върху рекламата и избере да не закупи продукта, този клиент може да бъде изгубен завинаги. С междуканален маркетинг клиентът може да получи последващ имейл със специална промоция или да му бъде насочена реклама следващия път, когато търси в Google.

С множество, сплотени допирни точки, междуканалния маркетинг подобрява способността на бизнеса да предоставя безпроблемно изживяване, да подобрява ангажираността на клиентите, да произвежда по-високи проценти на реализация и да предоставя по-добра информация за данните. Последното нещо, което искате, е клиентите да получават различно изживяване всеки път, когато взаимодействат с вашата марка, независимо дали е онлайн или офлайн.

1. Централизирайте вашите клиентски данни

Важно е да знаете кои са вашите клиенти и как взаимодействат с вашата марка. Предизвикателството е, че много фирми нямат консолидиран списък с настоящи и потенциални клиенти, защото всички използват различни платформи. Например, вашият списък с последователи в Instagram може да изглежда много по-различно от абонатите на вашия имейл бюлетин.

Като комбинирате вашите данни за клиенти в един източник, можете да ги използвате, за да осигурите по-добро сегментиране на клиентите, картографиране на пътя на клиента и персонализирани съобщения. За собствениците на малък бизнес си струва инвестицията за внедряване на централизирана платформа за потребителски данни (CDP), за да помогне за рационализирането на това във всички канали.

2. Автоматизация на омниканалния маркетинг

Създаването на съдържание и поддържането на множество маркетингови канали може да бъде тромаво и отнема много време. За щастие има много онлайн платформи, които помагат на малкия бизнес да автоматизира повтарящи се маркетингови задачи и персонализиране въз основа на поведението на потребителите. Някои от най-добрите избори на пазара са Hubspot Marketing Hub и Salesforce Marketing Cloud. Тези инструменти съчетават широк набор от задачи от проследяване на клиенти през имейл маркетинг до управление на социални медии на едно място. Други опции включват Measured и Rockerbox. Важно е внимателно да обмислите кой е подходящ за вашия бизнес въз основа на цената и наличните функции.

3. Внедрете междуканално приписване

Като собственик на малък бизнес е вероятно да имате ограничено време и малък бюджет за маркетинг. Поради тази причина искате да сте сигурни, че изразходвате усилията си за най-ефективните маркетингови канали. При междуканален маркетинг може да бъде трудно да се прецени кой източник в крайна сметка е довел до успешно придобиване на клиенти или продажба. Да приемем, че клиент вижда вашата реклама във Facebook, кликва върху връзката ви в Google и следва връзка от вашия имейл бюлетин през жизнения цикъл на клиента. Кой източник всъщност е извършил продажбата? Трудно е да се каже и вероятно всички те са допринесли по някакъв начин.

Чудесен начин за измерване на това е чрез внедряване на показател за междуканално приписване. Има няколко опции, включително приписване на първо щракване, приписване на последно щракване и приписване на забавяне (където връзките, кликнати последно, получават най-много „точки“). Въпреки че това може да звучи сложно, всички инструменти като Google Analytics, Salesforce и Hubspot имат някаква форма на показател за приписване, който да ви помогне да изчислите кои кампании са най-ефективни.

Междуканалният маркетинг е ключов елемент от всяка дигитална маркетингова стратегия. Той може да рационализира вашите усилия за дигитален маркетинг, като същевременно осигурява по-добро клиентско изживяване и подобрява печалбата ви. Чрез прилагането на тези стратегии можете да позиционирате по-добре малкия си бизнес.

Източник: Никълъс Лейтън, автор, лектор и изпълнителен треньор на собственици на бизнес, за entrepreneur.com. Лейтън вярва, че собствениците на бизнес трябва да правят повече пари и да имат повече свободно време. Той прави това чрез бестселъра си „Точно там, където искате да бъдете – Ръководство на собственика на бизнес за страст, печалба и щастие“

Превод и редакция: Нели Тодорова                                          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ