Често срещани грешки при използването на маркетингови агенции и фрийлансъри

Често срещани грешки при използването на маркетингови агенции и фрийлансъри

Вашата марка вероятно използва агенции и фрийлансъри за неща като Amazon, Shopify, графичен дизайн, PPC, SEO, социални медии и оптимизация на процента на конверсия. Това обикновено се дължи на факта, че нямате вътрешната пропускателна способност или ресурси, за да внедрите тези неща вътрешно.

За над 10 години като главен изпълнителен директор и частичен маркетингов директор съм виждал почти всяка грешка и вероятно вие ги правите - което ви струва продажби и време. За щастие, видях и поуките от тези грешки, което води до това да получавате поуките без белезите от битката, пише Танър Ранкин в статия за Еntrepreneur. 

Не създавайте силози между Amazon, Shopify и маркетинговите канали

Не е необичайно марките да наемат специалисти във всеки канал, като Amazon, Shopify, PPC, SEO и др. На теория това е практично, защото гарантира, че правилният експерт е назначен за правилната задача.

Недостатъкът е, че неволно създава силози, които намаляват продажбите и вредят на вашата марка. Това е така, защото в резултат на това, че експертът на Shopify е експерт в Shopify, той не е експерт в Amazon и обратно, което означава, че вероятно не разбира връзката между това как вашето присъствие в Amazon подхранва продажбите ви в Shopify (или Woocommerce, Bigcommerce) и обратното.

Това означава, че те няма да се фокусират върху стратегии, които работят в услуга за растеж на цялата марка, а вместо това ще се фокусират само върху своя канал, като по този начин вредят на общите продажби на вашата компания и разпознаваемостта на марката.

Същото важи и за SEO, имейл, PPC, социални медии, оптимизация на процента на конверсия и списъкът продължава.

Това не е начинът, по който марките растат и се мащабират бързо, дори с ограничени бюджети.

Контролирайте как всеки канал работи заедно с останалите, за да увеличите продажбите и разпознаваемостта на марката си

Вие аутсорсвате различните маркетингови и продажбени канали поради липса на вътрешна честотна лента или ресурси, но аутсорсвате изпълнението на каналите, а не цялостната стратегия на марката.

Изключително важно е да имате някой в ​​екипа си, например консултант по електронна търговия, който разбира как всички канали работят заедно, за да може да управлява стратегията и изпълнението на всички канали и да се увери, че всички те са в услуга един на друг.

Аутсорсвайте действието, а не мисленето.

Не позволявайте липсата на експертни познания по темата на марката да спъва представянето на вашите агенции и фрийлансъри

Това започва с добри намерения. Вашата марка най-вероятно подхожда към отношенията ви с вашите агенции и фрийлансъри по следния начин: „Ние сме експерти в (продукт), но не сме експерти в (вмъкнете канал тук). Вие сте експерти в (вмъкнете канал тук), така че вземете това, в което сте експерти, и го направете експертно за нас.“

Проблемът с това е свързан с правило номер едно за продажби. Познавайте продукта, клиента и марката си като дланта си. Това правило съществува, за да можете да използвате начина, по който всички те се свързват, за да улесните продажбата.

Ето защо повечето взаимоотношения на агенции и фрийлансъри с марки не отговарят на очакванията. Те не могат да използват пълната сила на своя опит за вас, докато не познават цялостно вашия продукт, клиент и марка, точно както вие.

Направете вашата агенция и фрийлансъри експерти по вашия продукт, клиент и марка

Повечето агенции и фрийлансъри имат протокол за адаптация, където научават за вашата марка, но това работи обратно, тъй като е замислено като шаблон, приложим за всички, което, разбира се, значително намалява неговата ефикасност.

От друга страна, марките ще споделят своя медиен комплект и ще насочват агенции и фрийлансъри към своя уебсайт, или могат да се позоват на няколко конкуренти, за да научат за продукта и пазара. Това далеч не ги прави експерти, каквито трябва да бъдат, за да се възползват от пълната си стойност.

Вместо това ускорете скороста като подготвите собствено обучение за марката, включително:

  • Какъв проблем решавате, какво желаете да задоволявате, каква емоция ангажирате
  • Какви са ценностите на вашата марка
  • Какъв е гласът на вашата марка
  • Вашите основни и вторични послания
  • Какви основни човешки желания адресирате
  • Коя цветова психология работи най-добре за вашите клиенти
  • Вашата персона на купувача
  • Вашите аватари на клиенти и други

Не оставяйте обучението на вашите агенции и фрийлансъри

Като марка, която възлага на външни изпълнители различни канали, вие сте в затруднено положение, когато нещата не вървят добре. Знаете, че се нуждаете от по-добри резултати, но тъй като не сте експерт в това, не знаете как да го обучавате, както бихте направили, когато сте част от вътрешните си отговорности.

Или още по-лошо, прескачате през множество агенции и фрийлансъри, търсейки този, който най-накрая може да се справи, започвайки отначало отново и отново, влагайки време и пари между вас и крайната цел.

Най-често проблемът не е, че не са добри в (вмъкнете канал тук), а по-скоро, че срещат трудности при съчетаването на уменията си с вашата марка, за да постигнат резултати.

Липсва им подкрепата, която не сте сигурни как да им предоставите.

Подкрепяйте агенциите и фрийлансърите си, както бихте подкрепили вътрешен специалист

Помислете докъде стигате, за да подкрепите това, което знаете в рамките на вашата марка – подкрепата, ресурсите и примерите, които давате, за да сте сигурни, че са успешни. От това се нуждаят вашите агенции и фрийлансъри.

Освен да им осигурите ресурсите, които поискат, или да одобрявате съдържанието бързо, ще искате някой в ​​екипа си, който може да им даде задълбочената обратна връзка, която заслужават и е необходима, за да изпълняват на високо ниво задачите за вашата марка по-специално.

Въпреки че може да се наложи да възложите работа на външни изпълнители, уверете се, че имате някой в ​​екипа си, който може да ви спести време и пари, като ви помогне да извлечете максимума от вашата агенция и фрийлансъри.

Източник: Танър Ранкин, главен изпълнителен директор на The Source Approach & Referazon, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ