Защо Mentos пусна отново емблематичния си джингъл (Видео)

Mentos наскоро преработи двата най-запомнящи се израза на своята марка, актуализирайки емблематичния си джингъл и пренасяйки експеримента с газирания гейзер във Fortnite. И двете усилия говорят за това как търговците могат да се възползват от носталгията, за да достигнат както дългогодишни клиенти, така и по-млади поколения, пише Marketing Dive.
Марката бонбони Perfetti Van Melle на 1 април пусна отново джингъла в социалните, дигиталните и аудио стрийминг платформи iHeart Radio и YouTube Music. Но вместо оригиналните реклами от 90-те години, които се оказаха толкова запомнящи се, марката избра създателите Adam Waheed, That’s a Bad Idea и Aubrey Gavello, за да направят реклами на Mentos по свой образ.
„Искахме да сме сигурни, че преразгледахме този емблематичен джингъл, но да го направим малко по-подходящ за днешните сценарии“, каза Джен Редмънд, директор на категория дъвки и ментови дражета в Perfetti Van Melle. „Това е забавен начин да се въведе отново закачливата мелодия, която мнозина познават и обичат и все още помнят, но също така се уверете, че е подходяща за тези, които не я помнят.“
Достигането до стари и нови потребители може да помогне на Mentos да спечели пари от процъфтяващ пазар на бонбони, който надхвърли 54 милиарда долара продажби през 2024 г. и се очаква да надхвърли 70 милиарда долара до 2029 г., според доклад на Националната асоциация на сладкарите. Дъвките и ментовите дражета отбелязаха 1,9% ръст в продажбите в долари през 2024 г., изпреварвайки шоколада (0,4%), но застанаха зад нешоколадовите бонбони (4,9%) в каналите, измерени от Circana.
Вместо да направят костюм на райета върху прясно боядисана пейка, рекламите, създадени от инфлуенсъри, откриват абсурдни проблеми с паркирането, злополуки в офиса и грешки при почистването, които биха могли да резонират по-силно сред днешните потребители. По подобен начин следващата фаза на кампанията, стартираща на 1 май, ще актуализира текстовете на джингъла в реклами с участието на музикалните комедианти Картър Вейл и Кайл Гордън, последният от които стана вирусен в TikTok със своите жанрови пародии. И в двете фази на повторното стартиране на джингъла, намирането на правилните влиятелни партньори беше ключово.
Достигането до аудиторията на платформите, където те прекарват времето си, също е движещата сила зад активирането на Fortnite на Mentos. Марката и агенцията BBH London миналия месец създадоха персонализирана ракетна установка в рамките на платформата за игри Fortnite Creative, превръщайки сода гейзера, свързан с марката, в „Mentos Fizzooka“.
Артикулът беше пуснат в популярни карти, които имат комбинирана аудитория от повече от един милион играчи на ден средно, актуализирайки трайна част от познанието на марката, която продължава да живее в научни експерименти и клипове в социалните медии.
„Подобно на нашия джингъл, лудост е колко хора все още правят експеримента Mentos-Diet Coke“, каза Редмънд. „Искахме да предприемем този емблематичен експеримент, който други все още правят днес, да използваме това, но също така да се опитаме да се свържем с публиката от поколението Z. Знаем, че за хората от поколението Z игрите са живот за много от тях.“
Mentos Fizzooka — активиране, създадено независимо от създателя на Fortnite Epic Games — демонстрира как маркетолозите продължават да търсят начини да съживят своите марки в платформите за игри. Активирането дава на Perfetti Van Melle известен контрол върху все по-нестабилния медиен свят и икономически пейзаж, независимо дали е изправен пред забавената забрана на TikTok или въздействието на тарифния режим на Тръмп.
"Важно е да останем пъргави. Трябва просто да контролираме това, което е в рамките на нашия контрол. Всеки добър търговец ще има някои планове за действие при извънредни ситуации. Като се има предвид днешната среда, винаги първо трябва да се има предвид потребителят и това какво правят и къде се намират ще бъде важно. Ако нещо стане недостъпно, ще има други начини, по които ще търсим как да достигнем до нашите потребители", обясни Редмънд.
Източник: Крис Кели за Marketing Dive
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.