ТРАЙНА/// Спрете да мислите като търговец! 

ТРАЙНА/// Спрете да мислите като търговец! 

Онзи ден прочетох нещо, което запали мозъка ми: „Спрете да правите реклами, започнете да правите изкуство.“ Това ме накара да се замисля за тази катастрофа със съдържанието, в която се намираме. AI отвори шлюзовете на масовото маркетингово съдържание. Търговски презентации, блогове и публикации в социалните медии за секунди — всичко това с едно натискане на бутон „лесно“. Не ви харесва как звучи нещо? Помолете AI да пренапише текста с различен тон на гласа. Тази способност е накарала мнозина да вярват, че тъй като „можем“ да създаваме по този начин, ние „трябва“. По-лесно е. По-евтино е. По-ефективно е. Схващам рекламата. Но искам да намаля обектива и да погледна голямата картина, пише Съни Дъблик в статия за Entrepreneur. 

Много от основните ни социални медийни платформи вече, ако не планират, предлагат опции без реклами. Услугите за стрийминг предаване предлагат абонаменти без реклами. Почти универсално маркетинговите проучвания показват масова умора от реклами сред потребителите. Чувам това през цялото време както от търговци, така и от клиенти: „Просто трябва да публикувам повече в Instagram“, „Просто имам нужда от по-голям рекламен бюджет“ и „Имам нужда от повече X“. Още, още, още. Наистина ли имаме повече нужда? Или всъщност имаме нужда от по-малко?

Нека свалим за секунда шапката на търговците и собствениците на фирми и да влезем в обувките на нашите клиенти. Изчислено е, че средният потребител получава над 10 000 маркетингови съобщения всеки ден. Наистина ли искат "още" съобщения? Повече съдържание? Повече маркетинг? Не. И така, какво искат те? Какво би им харесало? Вместо повече, какво ще кажете за по-добро?

Вместо да публикувате нещо куцо и „продажно“ всеки ден в Instagram, какво ще стане, ако публикувате нещо абсолютно невероятно и ценно веднъж седмично? Вместо да публикувате 10 генерирани от ChatGPT оптимизирани за SEO блогове всеки месец, какво ще стане, ако се съсредоточите върху създаването на едно нещо, което е толкова креативно и значимо за вашата аудитория, че нямат търпение да го прочетат и споделят с приятелите си?

Лично мнение: изгубихме от поглед основния принцип на маркетинга. Нещото, което почти гарантирано ще накара потребителите да искат да купуват от вас, е първо да осигурите стойност. Ето защо кодовете на купони работят в търговията на дребно и защо безплатните консултации работят толкова добре в бизнеса, базиран на услуги.

Преди да поискаме продажбата, ние предоставяме нещо полезно. Ценни ли са 10 блога, генерирани от AI за потенциален клиент? Или едно страхотно, обмислено, добре проучено ръководство предоставя нови прозрения? Кое се усеща като по-ценно за вас?

Спрете да изтласквате съдържание, само заради идеята да публикувате съдържание. Попитайте: „Това ще има ли значение за мен/ще ли даде стойност?“ Ако отговорът е не, върнете се на чертожната дъска и намерете нещо, което би го направило. Фокусирайте се върху качеството, а не върху количеството. Вашите клиенти са умни, нека уважаваме тях и тяхното време като предоставяме на маркетинга смисъл и съдържание. Спрете да се опитвате да „хакнете системата“ или да намерите преки пътища. Няма пряк път за страхотен маркетинг, точно както няма пряк път за велико изкуство.

Един от върховните творци на нашето време е Пикасо. Можете ли да си представите да очаквате от него да създаде нова картина и да я публикува в своя Instagram всеки ден? Щеше да бъде изтощен. Работата щеше да е глупост. Той би творил само за да бъде в крак с алгоритъма, а не заради радостта да направи нещо значимо.

Колко от вас са се отвратили от марки, които са били твърде настоятелни? Или от онези части от съдържанието, които наистина сте отделили време да прочетете, които са ясно написани от робот и са общи и са само загуба на време? Спрете да го правите. Слезте от колелото на хамстера и започнете отново да творите истински оригинални мисли. Един от най-добрите съвети, които някога съм получавал, беше от колега маркетолог, Сара Фини, която ми каза (по отношение на брандирането) „Ако искаш да си готин, бъди готин“. Вашата марка умна и иновативна ли е? Бъдете умни и иновативни. Изложете съдържание, което е интелигентно и иновативно. Вашата марка забавна и вълнуваща ли е? Бъдете забавни и вълнуващи.

Вашият маркетинг трябва да има значение – не само за вас, но и за вашите клиенти. Те са причината да сте тук. Те са умни. Страхотният маркетинг е свързан с създаването на истинска връзка с вашите клиенти. Това не е еднопосочен мегафон за „КУПЕТЕ СЕГА“. Никой не иска това. Те искат да се чувстват така, сякаш са важни за вас. Направете ги важни, като излезете от текущата си кутия за дигитален маркетинг и се върнете към творческата чертожна дъска.

Идентифицирайте онези готини, невероятни, страхотни неща, които сте искали да направите, но сте се чувствали твърде уплашени или заети, за да се заемете с тях. Направете ги приоритет. Спрете да се ориентирате към следващия вирусен момент и поставете летвата за създаване на истински, автентични връзки и въздействие. Преди всичко, спрете да мислите като търговец и започнете да мислите като клиент.

Източник: Съни Дъблик, основател на Sunny Dublick Marketing, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                         

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ