Силна идентичност на марката още в началото

Работата върху вашата голяма идея за стартиране, осигуряването на финансиране и намирането на тези първи основни членове на екипа са отнемащи време задачи. Брандирането и маркетингът може да не са първите неща, за които мислите, но пренебрегването им може да бъде пагубно за нова компания. От друга страна, изграждането на силна идентичност на марката за вашия стартъп на ранен етап може да постави основите на успешна маркетингова стратегия.
Изграждането на идентичност на марката от момента, в който идеята за стартиране се оформи, е един от най-мощните ходове, които основателите могат да направят. Идентичността на вашата марка ви помага да артикулирате вашето уникално предложение за стойност и да го преведете в силно разпознаваеми визуални и вербални елементи.
Идентичността на марката е повече от вашето лого. Вашето фирмено име, цветове, шрифтове, съобщения и тон добавят към уникална идентичност, която публиката разпознава веднага. Този вид признание е безценно в ранните етапи на бизнес, който се опитва да остави своя отпечатък в претъпкана стартъп сцена.
Всяко тримесечие в Съединените щати се основават повече от 300 000 фирми. Въпреки това, 90% от тях никога не надминават първите пет години от дейността си — и въпреки че силната идентичност на марката може да не е единственият фактор, решаващ кои компании да се провалят или да процъфтяват, тя ще ви помогне да изградите доверие в марката и да се свържете емоционално с аудиторията си.
Следователно, вие изграждате уникална позиция на претъпкан пазар дори преди да сте си осигурили значителен пазарен дял или признание.
Разбиране на същността на вашата марка: мисия, визия и ценности
Изграждането на авторитет на марката започва с изясняване на мисията, визията и ценностите на вашия стартъп. Дефинирайте ясно защо съществува вашият бизнес, каква разлика планирате да направите в живота на клиентите си и кои принципи ръководят вашите действия.
От тези отговори отсявате своето уникално предложение за стойност (UVP). Вашият UVP е единственото нещо, което ви отличава от всички останали във вашата област. Може да е специфична технология, превъзходно клиентско изживяване или иновативен подход за решаване на проблем.
Невъзможно е да се изгради успешна марка, без да се разбират нуждите, проблемните точки и стремежите на публиката. Тези прозрения трябва да информират всяко решение, което вземате.
Превеждане на стратегията на марката във визуална идентичност
След като сте определили основните части на идентичността на вашата марка, е време да разгледате детайлите на вашата визуална идентичност.
Името и слоганът на вашата компания трябва да са запомнящи се, произносими и отличителни. Разработете своя слоган въз основа на вашия UVP, за да уловите целта на вашата марка. Това е възможност да кажете на аудиторията си какво представлява вашият стартъп.
След това помислете за вашето лого и цветова палитра. Някои от най-силните лога са прости, гъвкави и лесно разпознаваеми. Помислете за логата на известни имена като Apple или Nike като примери за марки с изключително прости, но мощни лога. Не се страхувайте да черпите вдъхновение от марки, на които се възхищавате, но избягвайте да копирате конкуренти, тъй като това само би объркало публиката.
Изборът на цвят е също толкова важен, защото може да предизвика емоции във вашата целева аудитория. Например, тъмносиньото и сивото са станали любими на банки, институции за финансови услуги и други компании за професионални услуги.
Независимо дали вашата компания иска да предаде модерен и минималистичен или приятелски и закачлив образ, избраните от вас шрифтове и изображения също трябва да отразяват ценностите на вашата марка.
Създаване на последователна вербална идентичност
Брандирането не спира само с визуалните елементи, но блести във всяка част от комуникацията, която вашата компания публикува. Историята на произхода на вашия стартъп или пътят на основателя до първоначалния момент „аха“ са силни разкази, които могат да ви помогнат да направите впечатление на потенциални клиенти.
Помислете за вида на гласа, който би подхождал на характера на вашата марка. Една финтех марка може да избере сериозен, авторитетен глас, докато марката за детско облекло може да избере грижовен и достъпен. Не забравяйте да коригирате тона си за различни канали, без да губите основната си индивидуалност на марката.
За да помогнете на вашия екип да прегърне вашата вербална идентичност, помислете за разработването на набор от ключови послания, които артикулират обещанието и отличителните черти на марката. Точно както адаптирате тона си към комуникационните си канали, трябва да адаптирате ключовите си съобщения в зависимост от това къде ще бъдат публикувани. Публикациите в социалните медии трябва да звучат различно от прессъобщенията например.
Осигуряване на съгласуваност между допирните точки
По-горе споменахме адаптирането на вашите съобщения по различни канали за комуникация. Тези адаптации обаче никога не трябва да предизвикват последователността на гласа на вашата марка. Непоследователността подкопава разпознаването на марката и зараждащото се доверие на потребителите.
Създаването на ръководство за марка или ръководство за стил на марката ви позволява да осигурите високо ниво на последователност в екипа и точките на допир. В допълнение, предлагането на обучителни сесии и лесни за следване ръководства за вътрешни заинтересовани страни като служители и изпълнители поддържа всички в съответствие.
Адаптиране и развитие на вашата марка, докато растете
Докато лансирате марката си, започнете да събирате отзиви от клиенти и заинтересовани страни, за да разберете как вашата марка резонира с аудиторията. Не се страхувайте да правите промени във вашата марка, тъй като вашият стартъп се развива, съвсем естествено е вашата марка да се промени.
Помислете, например, за първоначалното лого на Apple. Логото показва Исак Нютон, който чете под дърво. По днешните стандарти това лого може би не е идеално за създаване на връзки с широка публика. Следващата итерация беше версията на логото, която всички познаваме днес.
За повечето марки обмислените и постепенни промени работят по-добре от внезапните ремонти. Въпреки това, ако се управлява добре, ребрандирането може да бъде много успешно. Докато променяте идентичността на вашата марка, не забравяйте да останете автентични и да се съсредоточите върху създаването на истински връзки, които изграждат доверие в марката.
Изграждането на силна идентичност на марката помага на вашия стартъп на ранен етап да се разграничи от потенциалните конкуренти и да развие лоялни последователи. Започнете със солидна стратегическа основа, създайте сплотена идентичност и осигурете последователност във всички платформи. Докато вашата марка се развива, останете отворени за итерация, за да се трансформирате от нула в герой в очите на вашата аудитория. Автентичността, ясните послания и ориентираното към клиента мислене ще гарантират, че вашата марка ще продължи траекторията си на растеж за години напред и ще увеличи присъствието си на пазара.
Източник: Джесика Уонг, основател и главен изпълнителен директор на Valux Digital, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.