Как Virgin мотивира служителите си

Как Virgin мотивира служителите си

В отговор на читателски въпрос на страниците на американското списание Entrepreneur легендарният предприемач и създател на Virgin Group Ричард Брансън разказа как неговата фирма мотивира служителите си.

Ето какво пише той:

„Преди време прочетохме една мъдра статия във вестник „Ню Йорк Таймс“. Тя съобщи, че проучване сред 12 000 служители е определило четирите двигатели, които увеличават ангажираността с работата. Прочетохме, че двигателите били „физически“ – да можеш да спортуваш и презаредиш в рамките на работната седмица, „емоционален“ – да се чувстваш оценен на работното място, „умствен“ – да можеш да работиш самостоятелно и „духовен“ – да се чувстваш свързан с някаква висша цел.

Във Virgin обръщаме внимание на всички тези човешки потребности. Даваме на служителите свободата да работят без постоянен надзор. Празнуваме постиженията им, като определяме кои са сътрудниците „звезди" в компанията, които видимо са се постарали да свършат нещо и са го постигнали с бляскав резултат. Винаги се стараем да подчертаем кои наши хора са се проявили като посланици на бранда. Разказваме за тях във вътрешнофирмения си бюлетин. Освен това работното ни място често е домакин на празненства, организирани за отделни личности по поводи като годишнини, юбилеи от постъпването на работа, изпращания.

Ние окуражаваме хората си да се възползват от гъвкавото работно време – те могат да работят от вкъщи или от други наши офиси по техен избор.

Не на последно място, поощряваме физическата активност. Правим го с данъчни стимули за онези, които идват на работа с велосипед. Предлагаме и традиционната за много компании корпоративна карта за фитнес. Така мотивираме служителите си и ги правим по-щастливи."

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ