Отвъд паричните стимули

Отвъд паричните стимули

Задържането на персонала е нещо, за което мениджърите не спирате да мислят, независимо от индустрията или икономическия климат. Това е от  критично значение за бизнеса и не подлежи на обсъждане, когато става въпрос за поддържането на висока продуктивност. Напоследък обаче предизвикателството, което представляват усилията за задържането на таланти, започва да прилича на това на изкачването на Еверест.

Тези ценени човешки активи са двигатели за приходи, растеж и печалба. Оценяването на тези активи не трябва да се счита за нещо ново. Хенри Форд осъзнава стойността на талантите още през 1914 г. Дори със силно автоматизиран фабричен процес и неквалифицирана работна ръка, основната му стратегия е базирана задържането на персонала.

Ние защитаваме активите на нашия бизнес, като ги предпазваме от повреди или непредвидени ремонти. Ние обслужваме, поддържаме, актуализираме, застраховаме и имаме резервни копия и планове за действие при извънредни ситуации. Можем ли обаче да кажем, че полагаме същите усилия грижата за нашите човешки активи?

Задържането не опира само до заплащането. Да, то има важна роля, но в крайна сметка можете да направите много повече, за да запазите топ талантите. Непаричните стимули могат да имат голяма сила. Изкуството да насърчаваш не е лимитирано до даряването на допълнителни привилегии на хората. За да увеличите шанса си да задържите вашите служители, отделете повече време на чувствата на тези хора по отношение на работата, кариерата и техните нужди.

Лидерство

Пандемията разкри как наистина се чувстват нашите служители. Темата за лидерството се обсъжда сериозно от десетилетия, но в последните години фасадата падна и ето ни тук. В наше време основната причина хората да напускат организациите, за които работят, е, че лидерите не се интересуват достатъчно. За да създаването на среда, в която служителите искат да работят в дългосрочен план, всичко започва с мениджъра.

Силните мениджъри на хора правят разликата. Те могат да превърнат един добър ден в страхотен и да направят така, че една лоша ситуация да стане по-добра. Те са спасителите на организацията. Всеки служител, дори най-лоялният и ангажиран, има колебания на работното място. Умелият мениджър, настроен към емоциите и ритъма на своя екип, усеща промяната много преди повратната точка.

Работното ни място изисква много повече от лидерите. С децентрализацията на работната сила, разпада на семейните структури и по-нататъшното дистанциране на присъщите човешки нужди като комуникация, докосване и т.н., ние търсим други модели за подражание, за да запълним празнината. С грижа и състрадание, мениджърите и лидерите играят сурогатната роля.

Гъвкавост и автономност

Търси се гъвкавост във всяко отношение. Зашеметяващите 52% от работещите жени в Обединеното кралство са обмисляли или са напуснали работно място поради липса на гъвкавост. Хибридният модел е отправната точка и вече е еволюирал от версията за дом/офис. Хибридът вече включва дистанционна работа, навсякъде и по всяко време - в кафене, във влака, а може би и от дома и офиса.

Ако не можете да предложите хибридна реда, все пак бъдете максимално гъвкави. Приключване на работния ден по-рано или започване по-късно, намалено работно време, 4-дневни седмици и т.н. са само част от  опциите. Разбирането на ангажиментите, натиска, желанията и мотивите на хората в днешния бързо развиващ се свят се превърна в ключово умение.

Приоритетите в живота не се отнасят само до семейните задължения. Хората, във всички поколения и демографски групи, очаква да има свободата да прави това, което е важно за тях - учене, хобита, спорт, свободно време, пътуване и т.н. Това е реалността на нашия нов свят. Ако вашата организация може да покрие тези нужди, то трябва да го направи

Благополучие

Грижата за благополучието на служителите днес изисква анализ на първопричините за проблемите. То изисква честна оценка и прилагане на понякога непопулярни решения.

Неустойчивите работни очаквания са основна причина хората да напускат работата си. Многото напускания по време на пандемията принудиха оставащите служители да понесат тежестта. Дори сред най-лоялните служители на преден план излязоха негодувания и чувства, че усилията им не се оценяват подобаващо.

Изслушвайте внимателно вашите служители. Фокусирайте се върху техните силни страни разпределете работата подобаващо. Тримесечните прегледи на текущата работа позволяват плавни решения за разпределение на задачите. Гъвката и подкрепяща среда със силна комуникация изгражда увереност в екипа и чувство за постижение. Краят на седмицата трябва да бъде белязан от приповдигнато настроение, а пълзене до финалната линия.

Работното ни място преживява изцяло нова революция. С нарастващия дял на дистанционната и хибридната работа, аргументът за задържане става ключово. С правилната грижа и внимание, колкото по-дълго държите ценните си човешки активи, толкова по-голяма е организационната ви стойност. Вашите акционери и клиенти ще ви благодарят.

…………………………

Роксан Колдър, автор на „Employable: 7 Attributes to Assuring Your Working Future“, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ