Как се търси ментор според Ричард Брансън
Колкото и да сте умни, колкото и оригинална и способна да променя света да е бизнес идеята ви, някой някъде вече е минал през това, което изпитвате. Всеки предприемач има нужда от ментор.
Това пише в авторска колонка в сайта на американското списание Entrepreneur създателят на Virgin Group сър Ричард Брансън.
„Разликата между начинаещия предприемач, който само дава обещания, и този, който вече се радва на успех, често се свежда до менторството. Добрият съвет от някой друг може да бъде точно толкова решаващ, колкото финансирането на ранно ниво“, коментира Брансън.
По думите му нуждата на прохождащия човек в бизнеса от учител е винаги видима, но търсенето на учител може да бъде много трудно и обезсърчаващо.
Как да се намери правилният човек?
Ето какво съветва легендарният британски предприемач:
- Често първоначално трябва да направите собствено проучване. Старайте се да посещавате събития в отрасъла си, обеди, семинари, конференции и други публични разговори. Присъединете се към професионални общности, търговски камари. Това е едно чудесно начало. Слушайте историите на присъстващите там. Търсете начин за срещи в бъдеще с онези лектори и гости, от които смятате, че може да се поучите.
- Друго чудесно място да откриете името на потенциален ментор е интернет. Потърсете събития и групи, свързани с отрасъла ви, във Facebook. Абонирайте се за полезни бюлетини, последвайте интересни и важни лидери в мненията от региона ви в Twitter и LinkedIn. Свържете се с тях, задавайте им въпроси.
- Когато избирате човек, от когото искате да се учите, винаги търсете човек с много опит и връзки в сферата на вашия бизнес. Ако например откривате фирма за ремонти по домовете, не си губете времето да се запознавате със старшия изпълнителен директор на мултинационална инженерна компания.
- Имайте предвид, че човекът, който предлага да ви посвети времето си срещу нещо в замяна от вас (услуга, време, пари), не е ментор. Той е консултант.
- Ако все още не се сещате за никой, който да ви помогне, направете списък на хората в региона си, които според вас имат успех в бизнеса. Изберете някой от тях, на когото се възхищавате и когото уважавате. Няма нищо лошо да поискате да се срещнете с него за обяд, в кафене или просто за 30-минутен разговор. Ако е минал през вашия път, той ще дойде и ще разбере ситуацията, в която се намирате.
- Когато се насочите към някого, подгответе се. Винаги знайте какво да го питате. Обяснете какво ви ентусиазира за продукта или услугата ви. Бъдете честни за страховете си. Търсете обратна връзка.
- Имайте търпение. Не насилвайте нещата. Никой не може да попита друг „Ще бъдеш ли моя учител в бизнеса?“. Такива връзки се развиват от само себе си. Те започват, като „ученикът“ поиска простичък съвет за един свой проект или проблем, и след това се разрастват.
Зиг Зиглър е казал: „Много хора са достигали по-далеч, отколкото са си представяли, защото някой друг си е представил, че могат“.
Вижте още: Как Virgin мотивира служителите си
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.