Превърнете 2015 в най-продуктивната си година - Част 1
За да сполучите в търсенето на по-производителното си „аз” през Новата година, спокойно можете да се доверите на интуицията си, качествата, с които печелите адмирации и увереността в собствените си сили. Но и преживения чужд опит никога не е излишен. FastCompany.com оценява талантите, които работят за него и им дава думата да споделят как успяват да водят пълноценен професионален и личен живот. Ето и първите 7 от тях:
Започнете да планирате и да си представяте как ще мине утрешният ден още от предната вечер
Преди да си легне, експертът по емоционален интелект и автор на книгата The Other Kind of Smart, Харви Дойчендорф казва, че взема елементарни решения за следващия ден, като например какво да облече, какво да хапне за обяд и откъде да мине на път за работа. „Колкото по-малко време и енергия изразходвате в размисли за рутината, толкова повече време ще имате, за да се фокусирате върху наистина важните неща”, обяснява той. Освен това, Дойчендорф съветва да си представяте точните цели, които бихте искали да постигнете на следващия ден. „Постарайте се да превърнете това в навик и ще бъдете изненадани колко повете сте способни да постигнете”, казва той.
Обградете се с продуктивни личности
„Много ми е лесно да работя сама, но откривам, че продуктивността ми се увеличава, когато съм около непознати, продуктивни хора”, казва Вивиан Гаянг, журналист на свободна практика, която пише за лидерството и корпоративната психология. Според нея, работата в близост до продуктивни непознати я стимулират да работи по график. „Не се ровя безцелно в социалните мрежи, храня се по-здравословно и не си правя прекалено дълги почивки. По някакъв начин се съревновавам с тези хора, защото те винаги изглеждат така, сякаш им хрумват страхотни идеи”, обяснява тя.
Работете прави
Когато журналистът и съавтор на The Art of Doing, Камийл Суийни трябвало да интервюира 15 влиятелни новинари само за няколко дни, тя говорела по телефона права. „Това беше годината, в която станах от стола и застанах изправена до бюрото”, казва тя. „Това много промени нещата.”
Фокусирайте се върху една дума за цялата година
„Този модел създава яснота, простота и променя живота ви”, казва Джими Пейдж, автор на One Word That Will Change Your Life и вицепрезидент на Fellowship of Christian Athletes. „Постигайки ясен фокус, който ще засили продуктивността ви, ще почувствате нови страст и целеустременост”, казва той. „Най-хубавото е, че една дума може да трансформира не само това, което правите, а и човекът, в който се превръщате; тя променя всеки аспект от живота ви – физически, умствен, духовен, емоционален, финансов. Фокусът върху една дума елиминира разсейващите влияния и превръща намеренията ни в действия.”
Отделяйте повече време за креативни дейности
Сали Поблет, основател и главен изпълнителен директор на компанията за здравни технологии Wellthie, казва, че първо трябва да разберем кога креативността ни процъфтява и да започнем да отделяме по малко от времето си, за да я развием. „Открила съм, че мисля най-добре сутринта, когато има по-малко разсейващи влияния, затова се старая да отделям това време за писане, срещи с вдъхновяващи и предизвикателни личност и за нахвърляне на нови идеи”, казва тя. „Обикновено насрочвам най-важните си срещи за след обяд, когато съм изпълнена с енергия от сутрешната си продуктивност и нетърпелива да споделя плановете си с екипа.”
Узнайте кога НЕ трябва да сте продуктивни
Стар Бейкър, главен изпълнителен директор и един от основателите на агенцията за връзки с обществеността INK Public Relations, твърди, че има ограничен брой неща, които можем да свършим за един ден. Но по-важното е, казва той, че дори по-малко са нещата, които трябва да свършим.
„Знанието кога да си кажете „това няма да го свърша днес” е от изключително значение и ми е дало способността да се фокусирам върху задачите, които наистина трябва да бъдат изпълнени”. Бейкър казва, че използва приложението за управление на задачи Todoist, за да си състави график. След това, безмилостно натиска бутонът „отложи за…”, докато не стане 5 часа. „Преценявам важността на отговорностите си през целия ден, тъй като работя в сфера, в която приоритетите ми непрекъснато се променят.”
Забавете темпото и правете равносметка, за да не бъдете затрупани
„Когато имате повече задачи, отколкото можете да поемете, лесно може да се почувствате затрупани”, казва Скот Еблин, автор на Overlooked and Overwhelmed. "Ако усетите, че ви се вие свят от работа, починете си, преди да се захванете със следващата си отговорност”. Той съветва да спрем, да поемем дълбоко въздух три пъти, да видим какво трябва да бъде свършено и едва тогава да действаме.
Източник: FastCompany.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.