Как да се „продадете“ само за 30 секунди

Как да се „продадете“ само за 30 секунди

Как привличате интереса на хората към себе си, когато разполагате с не повече от 30 секунди?

Дали сте на интервю за работа, на коктейл с влиятелни имена в бранша ви, или случайно сте попаднали на Уорън Бъфет в асансьора, не е лесна задача да убедите околните, че именно вие сте най-интересният човек, с когото ще се запознаят.

„Повечето хора не умеят да представят постиженията си по ефективен начин“, казва Пол МакДоналд, старши изпълнителен директор на фирмата за набиране на персонал Robert Half. “Просто не са свикнали.“, споделя той и очертава 8 стъпки за усъвършенстване на „асансьорната автореклама“:

Знайте какво точно искате да постигнете

Кратката ви презентация трябва да отговаря на три въпроса: Кои сте вие? С какво се занимавате? Къде искате да стигнете или какво търсите? Трябва да знаете какво точно искате да постигнете – в противен случай никой не би могъл да ви помогне.

„Разгледайте автобиографията и LinkedIn профила си внимателно“, казва МакДоналд. Ако сте безработни, наблегнете на желаната дестинация.

Изведете опорни точки

След като прегледате резюмето и LinkedIn профила си, запишете 4 опорни точки, които обясняват защо сте уникални, съветва МакДоналд.

Анализирайте своите трудов стаж, минало, умения, постижения и цели. Не включвайте неподходящите детайли, които засенчват основното ви послание.

Разкажете история

Хората обичат истории, казва МакДоналд. Затова им разкажете такава. По този начин ще им бъде много по-лесно да ви запомнят.

В книгата си, Public Speaking and Influencing Men in Business, Дейл Карнеги пише, че умовете ни са „асоциативни машини“. Това значи, че запомняме хората по-лесно, когато към тях е „прикачена“ история или асоциация. С други думи, ако искате околните да ви запомнят, разкажете им история и гледайте да си я бива!

Елиминирайте жаргона

Трябва да можете да обясните с какво се занимавате и кои сте така, че да се харесате на мнозинството. Това означава да избягвате абревиатури или термини, които биха останали неразбрани от събеседниците извън вашия бранш.

Опростяването на сложни идеи е „цяло изкуство“, казва МакДоналд. Добра стратегия е да си представите как обяснявате работата си на своите родители, използвайки формула, сходна на тази в асансьорната си реклама.

Опростяването на презентацията е особено важно за служителите в сферата на счетоводството, финансите и технологиите.

Уверете се, че историята ви предразполага към разговор

След като разкажете своята история, у слушателя трябва да остане силно желание за още. Достатъчно убедителна ли е вашата история, за да постигне този ефект? Ако ли не, трябва да промените презентацията си.

Засичайте времето

Когато упражнявате краткото си представяне, засичайте времето и се уверете, че се побирате в 30 секунди. Ако не можете, спестете някои детайли и опитайте отново.

Направете видеоклип на авторекламата си

Трябва да знаете как изглеждате, докато разказвате историята си. Интересни ли сте? А дали сте убедителни?

Хората сами ще си направят изводи за вас, затова се уверете, че оставяте добро впечатление. Отпуснете се, дръжте се естествено и се потопете в представянето си.

Изнесете презентацията пред свои приятели и колеги

След като сте съкратили историята си, упражнете асансьорното си представяне пред колеги и приятели и ги помолете за обратна връзка. Попитайте ги как можете да го усъвършенствате. Не спирайте да репетирате и изпипвате презентацията си, докато не започнете да се чувствате комфортно с нея и не станете убедителни за слушателите си.

Източник: Business Insider. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ