20 изречения, които шефовете обичат да чуват

20 изречения, които шефовете обичат да чуват

Искате да направите добро впечатление на новия си работодател или да подобрите служебните си взаимоотношения с настоящия? Опитайте да вмъкнете някоя от изброените по-долу фрази в разговорите помежду ви.

1. „Как мога да помогна?”

Този въпрос е може би най-любимият на всеки мениджър. Чрез него демонстрирате, че сте екипен играч, готов да  удари едно рамо, дори със задачи, които не влизат в длъжностната му характеристика.

2. „Няма проблем.”

Когато работодателят ви поиска нещо от вас, бъдете позитивни. Уверете го, че ще се погрижите, без да е нужно някой да ви стои на главата.

3. „Бих искал да науча повече.”

Проявявайки интерес към неща, извън вашата област, ще докажете на работодателя си, че се отнасяте сериозно към професионалното си развитие, че сте амбициозни, че разбирате слабостите си и искате да ги преодолеете.

4. „Как бих могъл да се усъвършенствам?”

Този въпрос е особено подходящ, когато получавате оценка на представянето си, но принципно бихте могли да го зададете по всяко време. Така демонстрирате, че сте отворени към градивна критика. Ако я приемете и направите нужните промени – още по-добре!

5. „Ще се заема.”

Тази реплика разкрива вашите инициативност и лидерски умения и доказва на работодателя ви, че сте ценен служител.

6. „Обичам си работата.”

За нещастие, това е нещо, което не казваме достатъчно често. Може да не харесвате всеки един аспект от работата си, но все пак бихте могли да намерите 1-2 плюса, които да споменете пред шефа си. Че кой не обича ентусиазираните работници?

7. „Ето как можем да решим проблема.”

Решенията са мощно оръжие. Ако отидете при работодателя си и му кажете, „Ето какъв е проблемът. Можем да направи Х, Y или Z, за да го решим, но смятам, че Z е най-добрият вариант, защото…”, той ще разбере, че сте инициативни и креативни. Дори предложените от вас мерки да не съвпадат с неговия избор, той би бил впечатлен от факта, че сте вложили време и мисъл в намирането на решение, вместо само да му излагате проблема.

8. „Не.”

Всъщност е добра идея да поставяте граници и да казвате „не” от време на време. Разбира се, трябва да бъдете учтиви, но всеки коректен работодател би уважил желанието ви да ги поддържате.

9. „Видях, че имаме нужда от това, затова го направих.”

Мисля, че тази фраза е музика за ушите на всеки! Шефовете обичат мотивираните служители, които нямат нужда от постоянен надзор. Освен това, ако нещо не е „ваша работа”, но въпреки това сте го свършили, трупате допълнителни точки.

10. „Имам идея.”

Добрият мениджър е винаги отворен към нови идеи. Само се уверете, че ги представяте в подходящия момент – например по време на служебно съвещание. Избягвайте правенето на предложения по време на срещи с клиенти.

11. „Исках да говоря с Вас, преди да резервирам хотел за екскурзията си.”

Никой шеф не обича да бъде поставян пред свършен факт – да си запазите самолетни билети за някой далечен остров, без да сте говорили с него преди това. По-добре го информирайте предварително, за да е наясно кога няма да сте на разположени и как смятате да се справите с работния товар, докато отсъствате.

12. „Нека Ви покажа.”

Когато описвате сложна ситуация или проблем, добре е да визуализирате обясненията си, за да може работодателят ви лесно да ви разбере. Това важи с пълна сила за претрупаните с диаграми и таблици презентации.    

13. „Ще съм готов до…”

Конкретността определено е високо ценена от работодателите. Ако можете да кажете с точност кога и как смятате да приключите изпълнението на задача, вашият мениджър ще може да се справи с очакванията на своите шефове и на останалите членове на екипа си. При това положение е жизненоважно да спазите обещанието си!

14. „Значи казвате, че…”

Тази фраза демонстрира, че слушате активно и разбирате какво ви казва шефът ви. Може отначало употребата й да ви кара да се чувствате леко глупаво, но неудобството ще си струва – работодателите обичат да бъдат разбирани!

15. „Това беше грешка, но следващия път…”

Шефовете ценят високо служителите, които не само поемат отговорност за грешките си, но и се стараят да ги предотвратяват в бъдеще. Когато признавате някой свой гаф, уверете се, че сте намерили начин да не допускате същия и че сте си взели поука.

16. „Имам нужда от ментор.”

Мениджърите обичат да бъдат възприемани като експерти, затова повечето от тях биха се радвали да ви напътстват в подготовката ви за следващия ви пост. Достатъчно е дори само да поискате съвет, за да накарате шефа си да се почувства ценен.

17. „Съгласен съм.”

Всеки обича идеите му да бъдат подкрепяни, дори работодателят ви. Не е добра идея да прекалявате – може да ви помислят за подмазвач, - но и не си мълчете, когато истински сте съгласни с идеите на шефа си.

18. „Разбирам какво ми казвате, но аз смятам, че…”

Когато все пак сте на различно мнение от мениджъра си, проявявайте уважение; не му казвайте, че греши (особено пък пред други хора), но и не се страхувайте да дадете гласност на своето мнение. Хората са по-склонни да приемат противоположни гледни точки, ако последните са представени спокойно и учтиво.

19. „Как върви денят Ви?”

Не забравяйте, че вашият шеф също е човешко същество и има своите хубави и лоши дни. Когато е удобно, опитайте се да проявявате искрен интерес към него или нещата, които го вълнуват – деца, хобита, спортове. Изградете лична връзка.

20. „Благодаря!”

Всеки добър шеф би благодарил на служителите си за добре свършената работа. Но мисли ли някой за него? Ако работодателят ви ви е помогнал с някакъв проблем или ви е дал добър съвет/ценна критика, благодарете му! Това може значително да оправи настроението му!

Бърнард Мар, водещ бизнес експерт, за LinkedIn.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ