Фирма деактивира използвания от нея изкуствения интелект, след като клиент го накара да напише стихотворение за лошото обслужване

Фирма деактивира използвания от нея изкуствения интелект, след като клиент го накара да напише стихотворение за лошото обслужване

Фирма деактивира използвания от нея изкуствения интелект, след като клиент го накара да напише стихотворение за лошото обслужване

Британска фирма за доставка на пратки е деактивирала функцията за изкуствен интелект (ИИ) в своите онлайн чат системи, след като разочарован потребител е накарал системата да съчини стихотворение за това колко лошо е обслужването на клиентите на компанията, предава Ройтерс.

"Имаше един чатбот на име DPD, Който беше безполезен в оказването на помощ", написа ботът, след като Ашли Бочамп се отказа да се опитва да го накара да сподели телефонен номер за обслужване на клиенти и го помоли вместо това да напише стихотворение за лошото обслужване с чатбот.

"DPD е загуба на време и най-лошият кошмар за клиента", продължава ботът, преди да завърши: "Един ден DPD най-накрая беше закрит и всички се зарадваха. Най-накрая можеха да получат помощта, от която се нуждаеха, от истински човек, който знаеше какво прави."

Бошамп, пианист и диригент, публикува разговора си с бота в социалната медийна платформа X в четвъртък, откогато тя е гледана над 1,1 милиона пъти.

Той разказва, че първоначално е помолил бота да му разкаже виц, след като не е успял да получи информация за статуса на пратка, а когато го е направил, го е помолил да напише стихотворение за недостатъците на автоматизираното обслужване на клиенти. Той също така насърчил бота да псува.

Бошамп заяви пред телевизия ITV, че все още не е получил пратката. "Мисля, че сега може да я държат като заложник. Не бих ги винил", каза той. "Това е изцяло за моя сметка."

DPD UK заяви, че в продължение на няколко години успешно е използвала елемент на изкуствен интелект в чат системата си заедно с човешките си служители за обслужване на клиенти, но след актуализация на системата е възникнала грешка.

"Елементът на изкуствения интелект беше незабавно деактивиран и в момента се актуализира", се казва в изявлението на компанията, съобщено от ITV.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ