Здравите основи на стабилните компании
Изграждането на фирмена култура на ангажираност на служителите отнема години и изисква последователно изпълнение. Аз свеждам стратегията за културата в 10 основни компонента, пише Лес Маккоун за Inc.com.
1. Основни ценности
Свикнал съм да бъда много циничен за "основните ценности". Мислех, че това са просто девизи, написани на табели, закачени на стената. Но когато реализирахме нашите ценности в Beryl преди около 10 години, започнах да виждам как те ни ръководят всеки ден във вземането на решения. Започнах да осъзнавам, че те са съществени пътепоказатели, когато са разработени по един последователен начин. Ценностите са тези поведения, които никога няма да се променят без значение как фирмата се променя. Днес, нашите ценности не само висят по стените, но също така се обсъждат от първия ден, в който нов служител се присъединява към Beryl. Ние започваме всяка голяма среща с разговор за ценностите и разказваме истории за това как живеят нашите колеги с тези стойности всеки ден.
2. Приятелство
Приятелството е за забавление. Става дума за това да познавате колегите не просто като хората, с които работите заедно, а и кои са те извън офиса. Ние имаме годишни традиции като Деня на семейството, фестивали и почивки, в които включваме не само служителите, но и техните семейства. Публикуваме два пъти месечно пълноцветно списание, наречено Beryl Life, което се изпраща до домовете на колегите. Децата на нашите служители се състезават за дизайн на тениска за годишния ден на нашето семейство.
3. Признание
Не подценявайте значението на признанието във вашия екип! Ние разработихме една програма за върхови постижения. Това дава възможност на колегите да признаят постиженията на другите. Ние също имаме тримесечни конкурси за хора, които получават сертификати.
4. Благотворителност
Част от успешната фирмена култура се свързва със създаването на общност. Въпреки че Beryl е национална компания, която обслужва национални клиенти, ние сме посветили безброй часове общественополезен труд в Бедфорд, Тексас (където е основана компанията ни), за да помогне на онези, които са в нужда. Това не само помага на Beryl, но носи голяма гордост на служителите.
5. Общуване
В Beryl аз насърчавам формалното и неформално общуване, последователно и на всички нива на компанията. Водя тримесечни срещи, които включват шест срещи за два дни. Това е предизвикателство, тъй като Beryl е 24-часов кол център, ние правим пари по телефона, не го изключваме. Аз изпращам месечно лично писмо на персонала със снимки на семейството ми и създадох вътрешен уебсайт, наречен "Попитайте Пол" за всеки, който има въпрос към мен.
6. Грижа
Покажете на служителите си, че действително се грижите за тях. За да направим това в Beryl, създадохме програма, наречена BerylCares. Ние също така предоставяме и финансова помощ на хора, които се нуждаят от допълнителна помощ.
7. Ангажимент към обучението
Покажете на вашите служители, че сте ангажирани с тяхното професионално израстване. Това може да стане с малки, единични стъпки. Може да създадете клуб на книгата, да речем. С течение на времето може да се абонирате за онлайн учебни програми или разработвате курсове за обучение.
8. Съгласуваност
Културата се основава на традициите. Еднократните усилия за подобряване на културата са неискрени. Това може да отнеме години, но допринася за една дълбока разлика, която се отплаща.
9. Свързаност
Не се изолирайте, свържете се с хората на всички нива на вашата компания. Излезте от зоната си на комфорт. В Beryl аз съм участвал в забавни видеоклипове, които ме поставят в безкомпромисни или неудобни позиции.
10. Истории
Знае ли всеки във вашата организация как е стартирала компанията, за която работи? Знаете ли личните истории на основателите и какво ги е довело до изграждането на устойчив бизнес? Хората искат да знаят, че са част от нещо специално и уникално.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.