Изкуството на похвалата

Изкуството на похвалата

Похвалите в бизнеса обикновено оценяват отличната работа на служителите и ги насърчават да се представят още по-добре. Ако сте мениджър, да кажете само "Добра работа!" не е достатъчно, за да демонстрирате, че оценявате усилията на хората си.

Предлагаме съвети от Harvard Business Review (hbr.org), които ще ви помогнат да придадете истински смисъл на похвалите си. Американските експерти от изданието препоръчват следното: 

  • Бъдете конкретни. Комплименти като "Страхотна работа свърши!" сигурно са на място, когато бързате за заседание, но не са достатъчни. Обърнете внимание на детайлите от работата, която е добре свършена. Кажете какво точно ви е харесало в изпълнението на задачата. Прецизната оценка значи много повече за егото и за бъдещата работа на този, който я получава.  
  • Не бъркайте учтивостта с похвалата. В много случаи социалната норма изисква похвали от учтивост. "Благодаря много за труда" звучи доста рутинно. Тези словесни жестове играят важна роля за поддържането на добрия тон на работното място, но ако този тон прилича на похвалите ви, то линията между ежеднвената учтивост и истинското оценяване започва да се размива.
  • Хвалете и с действия, не само с думи. След като кажете на някой от какво конкретно сте доволни в работата му, възложете следващата задача на същия човек. Така ще покажете не само на него, но и на целия екип, че оценявате резултатите му. Ще даде добър пример. 
  • Хвалбите остават празни, ако вървят с последвала твърде много "конструктивна" критика. Балансирайте. В бизнеса освен похвали често се налага да изказвате и критики. Преди да дадете конструктивните си критики, изразете мнението си за това, от което сте доволни. Ако изсипете обаче един куп критики, символичните хвалби преди това се обезсмислят и им придават съвсем друг контекст.  
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ