Няма значение какво продавате, а в какво вярвате

Няма значение какво продавате, а в какво вярвате

Новата книга на Адам Лашински „Вътре в Apple” предлага много интригуващи истории за Стив Джобс и за стратегическите избори, за принципите на проектиране и бизнес тактики, които са създали най-ценната към момента компания в света. Сюжетът предлага визия на лидерите къде да търсят, за да създават стойност в техните организации. Историята датира от 21 януари 2009 г., по време на конферентен разговор с инвеститорите на сегашния изпълнителен директорр Тим Кук, след като Джобс обяви отпуска си по здравословни причини. Първият въпрос, който един анализатор задава на Кук е дали може да замени Стив Джобс и с какво компанията ще бъде различна, ако го направи.

"Ние вярваме, че сме на земята, за да правим страхотни продукти, а това не се променя", казва Кук.

"Ние вярваме в простотата, не в сложността ... Ние вярваме, че като кажем "не" на хиляди продукти, така наистина можем да се съсредоточи върху няколко, които са наистина важни и значими за нас", добавя той.

"Ние вярваме в дълбокото сътрудничество и съвместната работа на нашите екипи, които ни позволяват да правим нововъведения по начини, по които другите не могат. И аз мисля, че Apple ще се справя изключително добре ", обобщава Кук.

Няма значение какво продавате, важното е в какво вярвате. Ако има един принцип, който обяснява защо някои организации - Apple, Southwest Airlines, USAA, Cirque Du Soleil, Pixar - последователно и драстично превъзхождат съперниците си, то това е, че всеки човек в организацията, независимо от длъжност или функция разбира това, което прави компанията и знае защо го прави.

Това е чувството, което изпитвате, когато влезете в бизнес организация, която е по-специална в своята област. Преди няколко години писах за стратегията и културата на обслужване в Umpqua Bank - бързо развиваща се финансова фирма за услуги. Впечатляващо е как тази банка може да взаимодейства със своите клиенти. Клоновете на Umpqua са различни от всичко, което ще намерите в други банки и тяхната култура се корени в ангажимента да обслужват клиентите си не само забавно и по начин, който е много над очакванията им. Този подход към търговията на дребно и обслужването на клиентите не опира само до бизнес стратегията. Става дума за набор от лични убеждения, които определят защо банката прави това, което прави.

Това е когато корпоративният манифест не е само стратегия, а състояние на ума за служителите. Трябва да решите какво е онова нещо, което можете да обещаете и което никой друг във вашата индустрия не би могъл да го направи. Трябва да решите какво може да предложите, което никой друг не може и в какво може да повярвате, в което никой друг не може.

Бил Тейлър за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Военни в Бенин обявиха отстраняване на правителството и на президента
Съд в САЩ разпореди на Министерството на правосъдието да разсекрети материали по „делото Епстийн“
Китай и Русия проведоха трети съвместни противоракетни учения
Шефът на ЕК Фон дер Лайен и канцлера Мерц не успяха да осигурят съгласие на Белгия за руските активи
Премиерът: Евромонетите ще носят български национални символи и ще платежно средство в цяла Европа
Скромните лидери са най-ефективни
Индия: Няма издадена препоръка за спиране на финансирането за чиста енергия
Времето: Дъждът бавно отстъпва, но остава облачно