Няма значение какво продавате, а в какво вярвате

Няма значение какво продавате, а в какво вярвате

Новата книга на Адам Лашински „Вътре в Apple” предлага много интригуващи истории за Стив Джобс и за стратегическите избори, за принципите на проектиране и бизнес тактики, които са създали най-ценната към момента компания в света. Сюжетът предлага визия на лидерите къде да търсят, за да създават стойност в техните организации. Историята датира от 21 януари 2009 г., по време на конферентен разговор с инвеститорите на сегашния изпълнителен директорр Тим Кук, след като Джобс обяви отпуска си по здравословни причини. Първият въпрос, който един анализатор задава на Кук е дали може да замени Стив Джобс и с какво компанията ще бъде различна, ако го направи.

"Ние вярваме, че сме на земята, за да правим страхотни продукти, а това не се променя", казва Кук.

"Ние вярваме в простотата, не в сложността ... Ние вярваме, че като кажем "не" на хиляди продукти, така наистина можем да се съсредоточи върху няколко, които са наистина важни и значими за нас", добавя той.

"Ние вярваме в дълбокото сътрудничество и съвместната работа на нашите екипи, които ни позволяват да правим нововъведения по начини, по които другите не могат. И аз мисля, че Apple ще се справя изключително добре ", обобщава Кук.

Няма значение какво продавате, важното е в какво вярвате. Ако има един принцип, който обяснява защо някои организации - Apple, Southwest Airlines, USAA, Cirque Du Soleil, Pixar - последователно и драстично превъзхождат съперниците си, то това е, че всеки човек в организацията, независимо от длъжност или функция разбира това, което прави компанията и знае защо го прави.

Това е чувството, което изпитвате, когато влезете в бизнес организация, която е по-специална в своята област. Преди няколко години писах за стратегията и културата на обслужване в Umpqua Bank - бързо развиваща се финансова фирма за услуги. Впечатляващо е как тази банка може да взаимодейства със своите клиенти. Клоновете на Umpqua са различни от всичко, което ще намерите в други банки и тяхната култура се корени в ангажимента да обслужват клиентите си не само забавно и по начин, който е много над очакванията им. Този подход към търговията на дребно и обслужването на клиентите не опира само до бизнес стратегията. Става дума за набор от лични убеждения, които определят защо банката прави това, което прави.

Това е когато корпоративният манифест не е само стратегия, а състояние на ума за служителите. Трябва да решите какво е онова нещо, което можете да обещаете и което никой друг във вашата индустрия не би могъл да го направи. Трябва да решите какво може да предложите, което никой друг не може и в какво може да повярвате, в което никой друг не може.

Бил Тейлър за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 15 юли. Имен ден празнуват Владимир, Владимира, Влади, Владо
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14 до 20 юли
Тръмп обяви оръжие за Украйна за милиарди и заплаши Русия с мита от около 100%, ако до 50 дни няма споразумение
България е сред най-засегнатите от климатичните промени държави в Европа
Преходът към еврото вече започна: Левовите банкноти в обращение намаляват с 6% от началото на 2025 година
Върховният съд на САЩ даде зелена светлина за закриване на министерството на образованието
Великите слушатели използват три думи, за да пробият защитната черупка на събеседниците си
Годишната инфлация в България се ускори до 4.4%