6 начина да станете по-добър шеф
През годините съм чел десетки, може би стотици имейли от служители, които или се оплакват от шефовете си или предлагат неискрени "награди". От тях се очертаха 6 препоръки, които могат да направят мениджъра по-добър.
Става дума за следното:
1. Управлявайте хора, не числа. Традиционното бизнес мислене гласи, че числата са най-важни. В резултат много мениджъри прекарват голяма част от времето си да ги наблюдават, изваждат и събират, поставят в графики и да говорят за това какви трябва да бъдат. А всъщност, всички числа в бизнеса са резултат от това как управляваш хората, които работят за теб.
2. Работете с практически приложими, ясни системи за измерване на труда. Въпреки че е най-важното да управлявате добре хората си, все пак трябва да следите как те се представят. В идеалния вариант матрицата трябва да се отнася към поведението, което опитвате да окуражавате, и да е толкова ясна и проста, че всеки служител да я разбира с един поглед. В контраст, сложната схема за измерване на труда създава объркване сред хората, както и сред самите мениджъри. И ако служителят изглежда не успява да попълни изискванията й, се получава умствен товар.
3. Определяйте по един приоритет на служител. Наскоро получих електронно писмо от човек, чийто шеф му е възложил множество задачи и настоява, че всичко е с висока степен на важност. Шефът, разбира се, е неопитен, защото ако всичко е приоритетно, тогава нищо не е приоритетно. Цялата концепция на приоритета означава, че има едно нещо, което е най-важно от останалото. Като давате на служителите си много задачи с първостепенна важност им възлагате отговорността да решат кое е истински важно. А това е ваша работа.
4. Никога не прехвърляйте емоциите си върху ръководен от вас човек. Служителите разбират, че и мениджърите са хора, и то под натиск. Знаят, че шефовете се ядосват и разочароват, особено когато им съобщят за загуби или други лоши новини. Въпреки това, когато изкарате събраното във вас върху човек или ги засегнете с тежка забележка за работата му, възниква рана, която така и не зараства напълно, а се помни. От нея по-късно възниква скрита съпротива.
5. Измервайте себе си според най-лошия си служител. Обикновено мениджърите обичат да сочат топ изпълнителите си, за да показват колко са успешни като ръководители. Същевременно, дори да са успели да назначат и развият личност с топ представяне, този успех по-скоро отразява стимула и способностите на тази личност, не толкова това, което са осигурили в работната среда. Затова е по-полезно да измервате умението си за управление според хората си с най-посредствено представяне. Според това доколко толерирате това им състояние показвате каква летва поставяте на останалите.
6. Възнаграждавайте високо, вместо средно добре. Има тенденция сред мениджърите да мислят за заплатите, комисионните и бонусите като за разходи, които трябва да се намаляват, за да се повишава печалбата. Но ако има нещо, което е истински вярно и дълголетно правило в света на бизнеса, то е, че ако плащаш средно големи заплати свършваш със средно добри служители. Днес кадрите с дори малко здрав разум осъзнават точно колко пари могат да получат за работата си другаде. Дори да не го показват.
Джофри Джеймс – търговски експерт, автор на редица книги за лидерство
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.