Анализатор на Bank of America: Детройтските автомобилостроители трябва да напуснат Китай
Традиционните производители на автомобили в Детройт – General Motors, Ford Motor и Stellantis, трябва да напуснат китайския пазар „веднага щом е възможно“, заяви водещият автомобилен анализатор на Bank of America, цитиран от Си Ен Би Си.
Предупреждението от анализатора на BofA Securities Джон Мърфи идва на фона на безпрецедентната конкуренция в Китай – най-големият автомобилен пазар в света, и на фона на значителното увеличение на производството на автомобили за китайските потребители, както и за глобален износ.
Мърфи, който преди това е съветвал General Motors за напускане на пазара, каза, че производителите на автомобили от D3 (детройтската тройка) трябва да се съсредоточат върху основните си продукти и върху по-печелившите региони.
„Мисля, че D3 трябва да излязат от Китай възможно най-скоро“, каза той по време на събитие на Automotive Press Association за обсъждане на годишния доклад на BofA „Car Wars“ в предградията на Детройт. „Китай вече не е основен пазар за GM, Ford или Stellantis.“
Това е перспектива, която би била немислима за производителите на автомобили, по-специално за GM, само преди няколко години, но възходът на местните китайски производители на автомобили, като BYD и Geely, оказва нарастващ натиск върху компаниите.
Пазарният дял на GM в Китай, включително неговите съвместни предприятия, спадна рязко от приблизително 15% през 2015 г. до 8,6% през миналата година - за първи път падна под 9% от 2003 г. насам. Печалбите на GM от операциите също са намалели със 78,5% % от пика си през 2014 г., според регулаторните документи.
Ръководителите на GM, че могат да обърнат операциите и да си възвърнат пазарния дял в Китай, до голяма степен с помощта на нови електрически превозни средства.
Съществуват и геополитически рискове и несигурност за американските компании, опериращи в Китай. Президентът Джо Байдън обяви миналия месец, че неговата администрация ще учетвори митата върху произведените в Китай електрически превозни средства.
Макар че автомобилните производители от Детройт трябва да преосмислят начина, по който правят бизнес в Китай, според Мърфи ситуацията е малко по-различна за Tesla.
По думите му тя Tesla има приблизително $17 000 предимство в разходите за EV компоненти в сравнение с традиционните производители на автомобили в Детройт, което помага на компанията на китайския пазар, позволявайки ѝ да има „повече пространство за работа“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.