Анализатор на Bank of America: Детройтските автомобилостроители трябва да напуснат Китай

Анализатор на Bank of America: Детройтските автомобилостроители трябва да напуснат Китай

Традиционните производители на автомобили в Детройт – General Motors, Ford Motor и Stellantis, трябва да напуснат китайския пазар „веднага щом е възможно“, заяви водещият автомобилен анализатор на Bank of America, цитиран от Си Ен Би Си.

Предупреждението от анализатора на BofA Securities Джон Мърфи идва на фона на безпрецедентната конкуренция в Китай – най-големият автомобилен пазар в света, и на фона на значителното увеличение на производството на автомобили за китайските потребители, както и за глобален износ.

Мърфи, който преди това е съветвал General Motors за напускане на пазара, каза, че производителите на автомобили от D3 (детройтската тройка) трябва да се съсредоточат върху основните си продукти и върху по-печелившите региони.

„Мисля, че D3 трябва да излязат от Китай възможно най-скоро“, каза той по време на събитие на Automotive Press Association за обсъждане на годишния доклад на BofA „Car Wars“ в предградията на Детройт. „Китай вече не е основен пазар за GM, Ford или Stellantis.“

Това е перспектива, която би била немислима за производителите на автомобили, по-специално за GM, само преди няколко години, но възходът на местните китайски производители на автомобили, като BYD и Geely, оказва нарастващ натиск върху компаниите.

Пазарният дял на GM в Китай, включително неговите съвместни предприятия, спадна рязко от приблизително 15% през 2015 г. до 8,6% през миналата година - за първи път падна под 9% от 2003 г. насам. Печалбите на GM от операциите също са намалели със 78,5% % от пика си през 2014 г., според регулаторните документи.

Ръководителите на GM, че могат да обърнат операциите и да си възвърнат пазарния дял в Китай, до голяма степен с помощта на нови електрически превозни средства.

Съществуват и геополитически рискове и несигурност за американските компании, опериращи в Китай. Президентът Джо Байдън обяви миналия месец, че неговата администрация ще учетвори митата върху произведените в Китай електрически превозни средства.

Макар че автомобилните производители от Детройт трябва да преосмислят начина, по който правят бизнес в Китай, според Мърфи ситуацията е малко по-различна за  Tesla.

По думите му тя Tesla има приблизително $17 000 предимство в разходите за EV компоненти в сравнение с традиционните производители на автомобили в Детройт, което помага на  компанията на китайския пазар, позволявайки ѝ да има „повече пространство за работа“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон
Времето: Топло и дъждовно. Жълт код за силен вятър е обявен в 25 области
На днешната дата, 24 октомври. Рождениците днес
8-и банково-финансов форум: Дигитална трансформация и иновации в банковия сектор