Евтина хибридна технология дава на Renault глътка въздух при тежкия преход към електромобили
Залагането на главния изпълнителен директор на Renault Лука де Мео върху евтина технология на скоростната кутия позволява на френския производител да спечели позиции на бързо развиващия се пазар на хибридни автомобили в Европа, като му дава малко място за глътка въздух, докато конкурентите са притиснати от предизвикателството на електрическата мобилност, предаде Ройтерс.
Търсенето на скъпи електрически превозни средства не се увеличава в Европа въпреки забраната на Европейския съюз за автомобили с двигатели с вътрешно горене, която трябва да влезе в сила през 2035 г., което поставя огромно напрежение върху европейската автомобилна индустрия.
Но Renault, който е по-малък от автомобилните конкуренти и беше засегнат от рекордни загуби през 2020 г., показва изненадваща сила в хибридните автомобили, които използват както термичен двигател, така и електрически.
През първите осем месеца на годината продажбите на хибридни модели на Renault, включително Clio и Captur, са се увеличили с 55% спрямо предходната година, според предварителните данни на Renault, над 21,1% увеличение за целия Европейски съюз, според данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).
Увеличението на продажбите, което достигна 60% през първата половина на годината, направи марката Renault втората по големина в Европа в този сегмент, след японската Toyota.
„Renault изглежда се справя много, много добре“, казаха анализатори от Stifel, след като производителят на автомобили обяви на 8 октомври, че се придържа към бизнес целите си, един от малкото производители на традиционни автомобили, които не преразглеждат надолу оценките си на фона на трудни пазарни условия.
„Смятаме, че компанията е просто по-гъвкава и гъвкава от своите връстници“, добавиха те в изследователска бележка.
Запазването на силата на хибридните автомобили, по-евтини от електрическите превозни средства, но по-малко замърсяващи от традиционните, може да помогне на де Meo да намали общите емисии на групата и да увеличи продажбите в близко бъдеще.
Търсенето на хибриди се очаква да продължи да нараства до края на това десетилетие, преди електрическите превозни средства да поемат превес, според консултантските компании Dataforce и S&P Global.
С пазарна капитализация от 11,6 милиарда евро (12,68 милиарда долара), Renault струва само една четвърт от европейския лидер Volkswagen, което го прави по-пъргав, но потенциално по-уязвим от конкурентите срещу засилващата се конкуренция от страна на китайските e - автомобили. Компанията, 15% собственост на френската държава, също търси нова посока, след като до голяма степен изостави дългия си две десетилетия съюз с Nissan и Mitsubishi и след като се отказа от планираното IPO на EV подразделението Ampere.
Евтина скоростна кутия
Тайната зад скорошния успех на Renault при хибридите е фокусът върху технология, която френската група е усвоила.
Пионер в скоростните кутии преди век, инженерите на Renault се обърнаха към опростен „кучешки съединител“ – използван за свързване и разединяване на скорости без необходимост от батерия от синхронизатори – за да създадат евтина хибридна трансмисионна система, наречена E-Tech.
Скоростната кутия използва синхронизатори и зъбни колела, за да управлява скоростта на двигателя и предаването му към колелата.
Системата E-tech, която може да се използва във всички модели на Renault, изисква по-малко компоненти от другите двойни двигатели, което я прави по-лека и по-евтина.
Инвеститорите изглеждат доволни. Акциите на Renault се покачиха с 6,4% тази година, срещу 12% спад за европейския индекс на автомобилните акции.
„Renault е особено спокойна в балансирането между батерийни електрически превозни средства и хибридни трансмисии в сравнение със своите конкуренти“, каза Филип Ушоа, анализатор в Jefferies.
Растежът трябва да продължи, тъй като Renault представя повече нови модели на достъпни цени, казват анализатори. Хибридното Clio на Renault е с 400 евро по-скъпо от Toyota Yaris и Peugeot 208, но е по-мощно и скоростната му кутия E-tech може да се използва в малки коли, както и в новия седан Rafale купе с 300 конски сили.
„Renault ще запази това предимство за няколко години“, каза Антоан Жиро, анализатор на S&P Global.
Компанията се справя добре с екоограниченията
Силата на хибридите, които са по-малко вредни за околната среда от обикновените автомобили, ще помогне на Renault да се съобрази с правилата на ЕС за ограничаване на правилата за емисиите на CO2, дори когато продава по-малко електрически превозни средства от конкурентите, каза Бенджамин Кибиес, старши автомобилен анализатор в базирана в Германия консултантска компания Dataforce.
Хибридните автомобили E-Tech на Renault отделят само 95 грама на километър, което помогна на групата да достигне среден CO2 от 114 грама през първите шест месеца на 2024 г., казва Dataforce.
Това е по-добро от средните CO2 емисии на Ford и Volkswagen от съответно 123 грама и 125 грама.
Но изненадващата сила на Renault при хибридите ще стигне само дотук. Производителите на автомобили в Европа трябва да намалят средните емисии на CO2 до 94 грама на километър от следващата година.
За да се съобрази с тези ограничения, ще трябва малко под 20% от продажбите на компанията да идват от електрически автомобили, каза източник, запознат с въпроса. Това е трудно, докато продажбите на EV на Renault остават в стагнация на около 12% от продажбите на марката в Европа.
Първият двигател на електрическите превозни средства през последното десетилетие, Renault беше изпреварен от играчи като Tesla и по-големи конкуренти като Stellantis.
De Meo ще представи нов електрически SUV, Renault 4, на автомобилното изложение в Париж, което започва днес, след скорошното пускане на пазара на Renault 5, друг малък EV.
„Продажбата на повече хибриди вместо термични превозни средства може да върви само в правилната посока. Но ключът ще бъде и успехът на пускането на пазара както на R5, така и на R4“, каза Жиро.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.