Напредъка на китайските електромобили оставя утвърдените световни марки в бавната лента

Напредъка на китайските електромобили оставя утвърдените световни марки в бавната лента

Китайският автомобилен пазар се ускорява към електрическо бъдеще, оставяйки зад себе си утвърдени световни марки, които продължават да се движат в бавната лента, пише Ройтерс.

Когато автомобилните ръководители се съберат в Шанхай за автомобилното изложение, започващо днес, те ще се върнат на рязко различен пазар от този, който напуснаха през 2021 г., когато индустрията се събра в ограничен кръг в условията на строг контрол срещу COVID-19.

Най-голямата промяна обаче не е липсата на строги мерки срещу коронавируса, а това, че произведените в Китай автомобили вече водят в ключови сегменти и техният възход се задвижва от нови модели с електрическо задвижване, които набират дял у дома и в чужбина.

Най-големият победител е BYD, който ще използва изложението в Шанхай, за да представи нов електрически хечбек за купувачи, търсещи добро съотношение цена-качество, както и по-скъп SUV модел.

Продажбите на BYD в Китай са се увеличили с почти 69% тази година, което му дава 11% дял от общия автомобилен пазар, повече от Volkswagen или Toyota, сочи анализ на данните за продажби.

„Разслояването на този пазар на ясни печеливши и губещи става ясно“, посочи в бележка, публикувана днес, Бил Русо, основател на консултантската компания Automobility. „Има много малко победители и много губещи“, добави той.

Продажбите на леки автомобили в Китай са намалели с 13% през първото тримесечие, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили.

Но продажбите на електромобили и плъгин хибриди (plug-in) – област, в която китайските автомобилни производители сега доминират, са нараснали с 22%. Продажбите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене са намалели с почти същия марж.

Резултатът беше двоен удар за Volkswagen, General Motors, Honda и Nissan, при които се наблюдава както спад на продажбите, така и на пазарния дял.

Повече от 40 автомобилни марки последваха Tesla в намаляването на цените на електромобилите от януари в ценова война, която подкрепи продажбите на електромобили и плъгин хибриди, като и двете се класифицират като „превозни средства с нова енергия“ в Китай. Това също е намалило рентабилността в цялата индустрия, казват анализатори.

„Последният бастион на двигателите с вътрешно горене“

Години наред пазарът на по-евтините пътнически автомобили в Китай беше доминиран от автомобили с двигатели с вътрешно горене, произведени от водещи световни автомобилни производители в партньорство с китайски марки.

Но при автомобилите с цена между $22 500 и $30 000, тази година се оказва кошмарна за бензиновите модели. Продажбите са намалели с 20,5% през първото тримесечие, докато при електромобилите и хибридите в този ценови диапазон има ръст от 68%.

SUV плъгин хибрида BYD Song с начална цена от около $20 000 изпревари Nissan Sylphy, който беше най-продаваният автомобил в Китай в продължение на три поредни години. Dolphin EV на BYD, който започва от около $17 000, изпревари Volkswagen Passat.

Поради натиска върху цените на електромобилите от материалите за батерии, пазарът на евтини автомобили ниво вероятно ще бъде „последният бастион“ за превозни средства само с бензин в Китай, каза Ху Хайдонг, заместник главен инженер в Китайската асоциация на производителите на автомобили.

На премиум пазара в Китай, с цени между около $52 500 и $60 000, автомобилите с електрическо задвижване вече са най-продаваните.

„Сърцето и дробовете на Tesla”

Tesla отбеляза 27% увеличение на продажбите в Китай през първото тримесечие, доставяйки малко над 137 000 бройки от своите седани Model 3 и кросоувъри Model Y. Tesla също увеличи дела си на пазара, след като намали цените в Китай с между 6% и почти 14% през януари.

Това поставя цените на базовите модели Teslas в Китай на ниво, което е с между 7 500 и 10 700 долара по-ниско от това в САЩ, въпреки че там цените също са намалени.

Анализаторите и инвеститорите ще се съсредоточат върху това какво означават тези по-ниски цени за маржовете, когато Tesla обяви резултатите за първото тримесечие в сряда.

„Получаването на по-нататъшен дял на ключовия китайски пазар е сърцето и белите дробове на историята на растежа на Tesla“, каза анализаторът на Wedbush Даниел Айвс в бележка в понеделник.

Като допълнителна заплаха за утвърдените марки, износът на Китай расте бързо, воден от EV и PHEV. Износът от Китай в цялата индустрия се е увеличил с 83% през последното тримесечие спрямо година по-рано.

BYD, която продава своите автомобили в Европа и Югоизточна Азия, има 13-кратно увеличение на износа от Китай.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изкуственият интелект не е автопилот – той е усилвател
Папа Лъв ХIV обяви 15-годишен компютърен специалист за светец
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Не се опитвайте да бъдете „готини“ на работа. Как вместо това да придобиете влияние в офиса?
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
Близо половин милион сирийци са се завърнали от Турция в родината си през изминалите девет месеца
Премиерът Росен Желязков ще бъде на официално посещение в Черна гора
На днешната дата, 8 септември. Малка Богородица