Пазарът на автомобили в Китай отчита силно нарастване, но перспективите не са розови
Продажбите на автомобили в Китай, най-големия пазар в света, са нараснали с 13,7 на сто през 2016 година, което е най-силното увеличение за последните три години. То се дължи най-вече на данъчните отстъпки при купуването на нов автомобил, обяви днес Китайската асоциация на автомобилостроителите, цитирана от Франс прес и Асошиейтед прес.
Общо 28,03 милиона автомобила са били продадени в Китай миналата година, се посочва в комюникето на асоциацията.
Световните автомобилни компания бяха обезпокоени от забавянето на темпа на растеж на този пазар, който има жизнено значение за тях след + 6,9 на сто през 2014 година и + 4,7 на сто през 2015 година.
През октомври 2015 година Пекин намали наполовина - от 10 на сто на 5 на сто - данъка за колите с двигатели под 1,6 литра, каквито имат над 70 на сто от колите, купени от физически лица в страната.
Този стимул, който действаше до края на 2016 година, допринесе за силен скок на продажбите на физически лица (14,9 на сто през 2016-а до 24,38 милиона коли) на фона на скованата като цяло икономическата конюнктура в Китай, отбелязва АФП.
За 2017 година обаче анализаторите прогнозират темпът на продажбите на автомобили в Китай да спадне осезаемо, посочва АП.
За миналата година американският концерн Дженерал мотърс (General Motors) отчете увеличение на продажбите си в Китай със 7,1 на сто до 3,78 милиона коли, неговият конкурент Форд (Ford) е постигнал нарастване от 14 на сто до 1,27 милиона, японският Тойота (Toyota), който е и световен лидер, бележи повишение от 8,2 на сто.
Германският Фолксваген (Volkswagen) обяви, че е продал в Китай и Хонконг миналата година 3,98 милиона коли, изкачвайки се на първа позиция сред чуждестранните автомобилни компании в страната и то въпреки шумния скандал с манипулирания софтуер за отчитане на емисиите на негови марки.
Източник: БТА
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.