Планът на ЕС за допълнителни мита върху вноса на коли от Китай може навреди на Германия

Планът на ЕС за допълнителни мита върху вноса на коли от Китай може навреди на Германия

Планът на ЕС за допълнителни мита върху вноса на коли от Китай може навреди на Германия

Германия може да пострада, ако Европейският съюз наложи допълнителни мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, тъй като всеки протекционистичен ход носи риск от рискуващ отмъщение. Това заяви германският министър на транспорта Фолкер Висинг в интервю за Блумбърг.

„Икономиката на Германия зависи от отворените пазари. Трябва да гарантираме равни условия, но не и да работим със субсидии или данъци“, каза той.

Европейската комисия миналия месец обяви разследване на предполагаеми субсидии, които китайското правителство е предоставило на Tesla Inc., BYD Co. и други компании за производство и износ на електрически автомобили. Разследването, което включва и BMW AG и други западни производители на автомобили, доставящи произведени в Китай електромобили за ЕС, се очаква да продължи приблизително една година и може да накара Брюксел дадопълнителни мита за внос.

Наказателните мита имат потенциала да доведат до ответни мерки, което ще навреди сериозно на BMW, VW и Mercedes-Benz, като и трите компании считат Китай за най-големия си единичен пазар. Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz, чиито S-Class най-продаваният луксозен автомобил в Китай, Ола Келениус, миналия месец отхвърли протекционистките мерки, като каза, че отворените пазари са ключови за здравословната конкуренция.

Китай подкрепя местните производители на електромобили със субсидии за продажба и производство на превозни средства, както и достъп до земя и евтини заеми. Притесненията относно въздействието на достъпните, по-технологично ориентирани електромобили, наводняващи европейския пазар, нараснаха през последните месеци, тъй като това би навредило особено на производителите на масови автомобили като Volkswagen, Stellantis и Renault.

Висинг, който ръководи министерството на транспорта от 2021 г., също каза, че подкрепя въвеждането на така наречените синтетични горива за широк спектър от индустрии. По-рано тази година лобирането на Германия за включване на електронни горива в регламента на ЕС за ефективна забрана на нови продажби на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. почти провали законодателството.

С малко налично електронно гориво, Висинг все още отхвърля идеята, че авиационната и корабната индустрия трябва да получат приоритетен достъп, дори когато нямат достъп до технология за батерии, като каза, че дистрибуцията „може да бъде оставена на пазара“.

Конкуренцията за неутрални по отношение на климата горива ще попречи на амбициозната цел на авиационната индустрия да стане въглеродно неутрална до 2050 г. Airbus SE работи върху самолет, задвижван с водород, който иска да представи до средата на следващото десетилетие.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ