Един от три банкови клона във Великобритания е затворил за последните 4 години

Един от три банкови клона във Великобритания е затворил за последните 4 години

Един от три банкови клона във Великобритания е затворил за последните 4 години

Повече от един на всеки три от всички банкови клонове в Обединеното кралство са прекратили своята дейност за последните четири години, сочи проучване на Learnbonds. Общият им брой възлиза на над 3 300 клона, или 34 на сто от националната мрежа за разлика от американската банкова мрежа, която не отчита такава радикална промяна.

Кралската банка на Шотландия (RBS), която притежава NatWest, е най-засегната със затворени над 52% на сто, или 797 от своите търговски обекти само за две години. Тя също така е прекратила дейността на 74% от мрежата си за последните четири години.

Походът на дигитални банки като Monzo, Revolut и Starling в съчетание с нарастващото използване на потребителите на онлайн услуги доведе до промяна в начина, по който британците използват своите банки. Средно един банков клон е бил посетен 104 пъти през 2017 г., което е 26% спад в сравнение с преди пет години, коментират тенденцията от банковата група UK Finance.

[[{"fid":"347981","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":881,"width":763,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Също така 74% от гражданите са използвали онлайн банкиране през миналата година, докато броят на безконтактните плащания с карти е скочил с 97 на сто до 5,6 милиарда през 2017 г. в сравнение с предходната година.

[[{"fid":"347982","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":657,"width":761,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

За разлика от тях, в САЩ, където наред с други елементи, услугите за дигитално банкиране са по-слабо развити от Европа, спадът в клоновете е значително по-малък.

Най-големите американски потребителски банки като Wells Fargo, Capital One, Bank of America затвориха едва 4% от своите търговски обекти през последната година.

В САЩ сред търговците на дребно и банките има „нежелание да приемат нова технология, тъй като тя изисква надграждане или замяна“, заяви консултантът на Capgemini's World Payments Report 2019.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ