360-градусова стойност

360-градусова стойност

Добавянето на бизнес стойност е ключова характеристика и цел за „Аксенчър“ на глобално и местно ниво. Компанията постига това чрез трансформация на бизнеса и политики за приобщаване и разнообразие

 

Подкрепяме новаторите и съдействаме на традиционалистите

Петър Торнев, директор на Технологичния център

- Как се постига добавянето на „360-градусова стойност“?

- За да сме успешни в създаването на бизнес стойност навън, за нас е важно вътрешните процеси между членовете на екипите и „Аксенчър“ като работодател да са изградени на основата на доверие и прозрачност. Разчитаме на таланта и креативността на своите служители, като по този начин доставяме 360-градусова стойност. Това се случва чрез непрекъсната трансформация на бизнеса и утвърждаване на политиките за приобщаване и разнообразие. Не се страхуваме от промяната. Управляваме я смело чрез скоростни процеси на адаптация и се възползваме от възможностите, които тя предоставя.

- Каква е ролята на дигиталните мениджъри за задържане на талантите в екипите?

- Задачата на новия лидер е не просто да направлява процесите, но и да стои винаги близо до своите хора и да е отворен към комуникация с тях по всяко време. Обгражда се с отлични професионалисти и утвърждава култура за генериране на идеи сред екипите. Вслушва се в мнението им, доверява им се и заедно чертаят следващите стъпки за постигане на общите цели. Служителите са най-щастливи тогава, когато са част от едно цяло. Говоря за сплотен колектив, добра работна атмосфера и постигнат баланс между работни и лични ангажименти. Това са част от начините за задържане на талантите в компанията заедно с поддържането на мотивацията, високата оценка на индивидуалните постижения, възможностите за кариерно израстване и наличието на предизвикателни проекти в дигитална среда.

- Коя е промяната, която искате да осъществите в България?

- Промяната, към която се стреми „Аксенчър“, е утвърждаването на дигитална трансформация във всички сфери на бизнеса. Гордеем се, че близо 70% от дейността на компанията вече е в област­та на цифровите и облачните технологии и сигурността. Това е решаваща стъпка, която дава възможност да съдействаме на партньорите си за цялостна промяна в начина, по който функционират. В ситуация на пандемия все повече от тях се обръщат към технологиите. Пред нас стои предизвикателството да оказваме подкрепа на новаторите, които подхождат с интерес и с готовност възприемат промяната, но и да съдействаме на традиционалистите, които често се съпротивляват, да продължат да се развиват в непозната дигитална среда. „Аксенчър“ посреща тази задача уверено като възможност за развитие и подобряване на знанията и уменията на всеки един от служителите в многобройните си екипи.

***

Повече мисъл за хората води до по-висока организационна ефективност

Илиана Илиева, HR мениджър

[[{"fid":"374543","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":201,"width":386,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

- Какви усилия и ресурси са необходими за привличането на таланти сега в сравнение с преди година?

- Едно от най-важните условия за успех при привличането на таланти е зачитането на индивидуалните особености и различия. В „Аксенчър“ ние ценим тази находчивост и не се страхуваме да го покажем още при първите си срещи с хора, мотивирани да започнат работа в нашите екипи. Ситуацията на пандемия и новата реалност, към която продължаваме да се адаптираме, утвърдиха необходимостта от повече мисъл за хората. Приоритет за нас и занапред ще бъдат предимства като гъвкавост в разпределянето на задачите, насърчаване на баланса между лично и работно време и повишаване на мотивацията на наетите от дистанция.

- Кои компании осигуряват новото конкурентно предимство – тези, които влагат ограничените си финансови ресурси в HR развитие или във високи технологии?

- Технологиите са инструментът, който съдейства за поддържане на висока ефективност и оптимизация на работните процеси. Хората, които ги управляват обаче, са двигателят на промяната. В „Аксенчър“ вярваме, че тъкмо те са най-ценният ни ресурс – благодарение на тях изпълняваме целите си и отговаряме на очакванията. Това е неразделна част от формулата за успех на компанията. Задачата на HR екипите е да подбират най-мотивираните, които припознават корпоративните ценности като свои, имат интерес към новите технологии и непрестанно желание да се учат и развиват. Комбинацията от всички тези качества е най-работещото конкурентно предимство. Резултатът е сплотен колектив от хора, голяма част от които са с нас от самото създаване на компанията и вече са извървели успешно пътя от експертни до мениджърски позиции.

- Коя е работещата Wellbeing формула, осигуряваща баланса между нуждите на служителите и интересите на работодателя?

- Балансът между работа и личен живот е особено труден в условията на почти постоянна работа от вкъщи. И тук ролята на работодателя е от изключителна важност. От него зависи поддържането на мотивацията, предотвратяването на чувството за дистанцираност от компанията и нейните ценности. Тайната се крие в разумното разпределяне на натоварването от страна на мениджърите, в насърчаването на личностното израстване посредством възможности за развитие от страна на екипите в човешки ресурси, но и в гарантирането на гъвкавост в изпълнението на работните задължения и оказването на подкрепа, разбира се, когато е необходима. 

Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр. 04/2021 на сп. "Мениджър"

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как се променят правилата за платеното паркиране в София?
Борисов: Нито Борисов, нито Пеевски може да си позволи да купува рафинерията
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Как ще се променят доходите ви след осигурителните промени през 2026 г.?
Диамантена брошка, изгубена от Наполеон при бягството му от Ватерло, се продаде за 4,4 милиона долара
Шокиращи цени на месото отказват от щандовете и от гиросите купувачите в Гърция
Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
Парлментът отхвърли ветото на президента върху промените, свързани с особения управител в "Лукойл"