360-градусова стойност

360-градусова стойност

360-градусова стойност

Добавянето на бизнес стойност е ключова характеристика и цел за „Аксенчър“ на глобално и местно ниво. Компанията постига това чрез трансформация на бизнеса и политики за приобщаване и разнообразие

 

Подкрепяме новаторите и съдействаме на традиционалистите

Петър Торнев, директор на Технологичния център

- Как се постига добавянето на „360-градусова стойност“?

- За да сме успешни в създаването на бизнес стойност навън, за нас е важно вътрешните процеси между членовете на екипите и „Аксенчър“ като работодател да са изградени на основата на доверие и прозрачност. Разчитаме на таланта и креативността на своите служители, като по този начин доставяме 360-градусова стойност. Това се случва чрез непрекъсната трансформация на бизнеса и утвърждаване на политиките за приобщаване и разнообразие. Не се страхуваме от промяната. Управляваме я смело чрез скоростни процеси на адаптация и се възползваме от възможностите, които тя предоставя.

- Каква е ролята на дигиталните мениджъри за задържане на талантите в екипите?

- Задачата на новия лидер е не просто да направлява процесите, но и да стои винаги близо до своите хора и да е отворен към комуникация с тях по всяко време. Обгражда се с отлични професионалисти и утвърждава култура за генериране на идеи сред екипите. Вслушва се в мнението им, доверява им се и заедно чертаят следващите стъпки за постигане на общите цели. Служителите са най-щастливи тогава, когато са част от едно цяло. Говоря за сплотен колектив, добра работна атмосфера и постигнат баланс между работни и лични ангажименти. Това са част от начините за задържане на талантите в компанията заедно с поддържането на мотивацията, високата оценка на индивидуалните постижения, възможностите за кариерно израстване и наличието на предизвикателни проекти в дигитална среда.

- Коя е промяната, която искате да осъществите в България?

- Промяната, към която се стреми „Аксенчър“, е утвърждаването на дигитална трансформация във всички сфери на бизнеса. Гордеем се, че близо 70% от дейността на компанията вече е в област­та на цифровите и облачните технологии и сигурността. Това е решаваща стъпка, която дава възможност да съдействаме на партньорите си за цялостна промяна в начина, по който функционират. В ситуация на пандемия все повече от тях се обръщат към технологиите. Пред нас стои предизвикателството да оказваме подкрепа на новаторите, които подхождат с интерес и с готовност възприемат промяната, но и да съдействаме на традиционалистите, които често се съпротивляват, да продължат да се развиват в непозната дигитална среда. „Аксенчър“ посреща тази задача уверено като възможност за развитие и подобряване на знанията и уменията на всеки един от служителите в многобройните си екипи.

***

Повече мисъл за хората води до по-висока организационна ефективност

Илиана Илиева, HR мениджър

[[{"fid":"374543","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":201,"width":386,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

- Какви усилия и ресурси са необходими за привличането на таланти сега в сравнение с преди година?

- Едно от най-важните условия за успех при привличането на таланти е зачитането на индивидуалните особености и различия. В „Аксенчър“ ние ценим тази находчивост и не се страхуваме да го покажем още при първите си срещи с хора, мотивирани да започнат работа в нашите екипи. Ситуацията на пандемия и новата реалност, към която продължаваме да се адаптираме, утвърдиха необходимостта от повече мисъл за хората. Приоритет за нас и занапред ще бъдат предимства като гъвкавост в разпределянето на задачите, насърчаване на баланса между лично и работно време и повишаване на мотивацията на наетите от дистанция.

- Кои компании осигуряват новото конкурентно предимство – тези, които влагат ограничените си финансови ресурси в HR развитие или във високи технологии?

- Технологиите са инструментът, който съдейства за поддържане на висока ефективност и оптимизация на работните процеси. Хората, които ги управляват обаче, са двигателят на промяната. В „Аксенчър“ вярваме, че тъкмо те са най-ценният ни ресурс – благодарение на тях изпълняваме целите си и отговаряме на очакванията. Това е неразделна част от формулата за успех на компанията. Задачата на HR екипите е да подбират най-мотивираните, които припознават корпоративните ценности като свои, имат интерес към новите технологии и непрестанно желание да се учат и развиват. Комбинацията от всички тези качества е най-работещото конкурентно предимство. Резултатът е сплотен колектив от хора, голяма част от които са с нас от самото създаване на компанията и вече са извървели успешно пътя от експертни до мениджърски позиции.

- Коя е работещата Wellbeing формула, осигуряваща баланса между нуждите на служителите и интересите на работодателя?

- Балансът между работа и личен живот е особено труден в условията на почти постоянна работа от вкъщи. И тук ролята на работодателя е от изключителна важност. От него зависи поддържането на мотивацията, предотвратяването на чувството за дистанцираност от компанията и нейните ценности. Тайната се крие в разумното разпределяне на натоварването от страна на мениджърите, в насърчаването на личностното израстване посредством възможности за развитие от страна на екипите в човешки ресурси, но и в гарантирането на гъвкавост в изпълнението на работните задължения и оказването на подкрепа, разбира се, когато е необходима. 

Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр. 04/2021 на сп. "Мениджър"

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ